Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:42:50 GMT

حمایت مجلس از دولت برای تعدیل نرخ ارز

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۹۱۳

 ولی داداشی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند افزایش نرخ دلار در هفته جاری گفت: افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر ربطی به لوایح  مطروحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد به نظر بنده این فشارها هر روز از طرف آمریکا به بازار اقتصادی ایران وارد می شود.

می خواهند اقتصاد ایران را زمین گیر کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که برخی از کشورهای اروپایی نیز با آمریکا همراه شدند، در گذشته پیش بینی کرده بودیم که اروپایی ها در تنگنا از آمریکای حمایت خواهند کرد، آنها هر روز با کشورهای مختلف و همسایه ایران رایزنی می‌کنند تا نرخ ارز را در کشور بالا ببرند در واقع آنها می خواهند اقتصاد ایران را زمین‌گیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آستارا در مجلس دهم شورای اسلامی  با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو نیز تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد، بیان داشت: حتی اگر این لایحه تصویب شود، آمریکا هر روز بهانه می‌تراشد. ما در جنگ اقتصادی هستیم و طرف مقابل از آن کوتاه نمی آید.

وی اظهار داشت: به نظر من دولت باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند، در این بین باید مرزها برای بازرگانان و صادرکنندگان به صورت آزاد باشد تا آنها بتوانند ارز را وارد کشور کنند، بنابراین دولت نباید در این زمینه ممانعتی ایجاد کند.

لزوم اتخاذ تدابیر خاص برای بانک مرکزی و دستگاه های اقتصادی

داداشی در ادامه با تاکید براینکه دولت باید با تدابیری برای بانک مرکزی و دستگاه های مرتبط اقتصادی مانع از رکود در بازار ارز شود، گفت: در حالی شاهد افزایش نرخ دلار هستیم که هفته گذشته رئیس بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز خبر داده بود، مباحث روانی عامل این روند افزایش است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صدای دستگاه های تبلیغاتی غربی ها بلندتر از صدای دستگاه های تبلیغاتی کشور است از این رو دولت باید در حوزه رسانه ای کار قوی انجام دهد تا بار منفی رسانه های غربی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران خنثی شود.

همراهی مجلس با دولت

وی اظهار داشت: ماه های پایانی سال بازه زمانی مهمی است و امیدواریم دولت بتواند بازار را مدیریت کند ما در مجلس نیز به دولت کمک خواهیم کرد تا جلوی روند افزایشی قیمت دلار را بگیرد، برای این کار می توان در لایحه بودجه سال 98 با تصویب تبصره هایی دولت را همراهی کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ما دولت خود را در مقابل آمریکا و اروپایی ها قطعا تنها نخواهیم گذاشت و پشتیبان معنوی دولت هستیم تا بتواند به مردم خدمت کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دلار مجمع تشخیص مصلحت ایران اقتصاد ایران زمین کشورهای اروپایی نرخ ارز اقتصاد شورای اسلامی اقتصاد کشور لایحه جنگ دولت بانک مرکزی ارز رسانه رسانه های غربی جمهوری اسلامی ایران لایحه بودجه مجلس شورای دولت نرخ ارز مجلس داداشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899465

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود