Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به "امان" نسبت به پراکنده شدن ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تروریست داعش در سراسر جهان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، همزمان با نزدیک شدن به پایان کار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه سایت عبری زبان "والا" در گزارشی نوشت، ارزیابی‌های سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) که دو هفته قبل به ستاد کل این ارتش تحویل داده شد حاکی از آن است که همچنان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار شبه نظامی فعال وابسته به گروه تروریستی داعش در سراسر جهان حضور دارند و عمده عناصر این گروه در سوریه نیز به یک منطقه صحرایی در این کشور معروف به منطقه "الساحة الخلفیة" منتقل شده‌اند که در حال حاضر تحت تسلط نظام سوریه نیست و وضعیتی شبیه به صحرای سیناء در مصر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است، اسرائیل نسبت به این موضوع نگران است که عناصر داعش پس از فروپاشی این گروه به کشورهای خود بازگردند و به دنبال آن به "نمادهای اسرائیلی" ازجمله سفارت‌خانه‌ها، مراکز و افراد یهودی حمله کنند.

این مسأله برای همه واضح است که گروه تروریستی داعش طی چند سال فعالیت خود علیه رژیم صهیونیستی اقدام نکرده اما ممکن است به دلیل انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها در سال‌های گذشته مبنی بر دست داشتن اسرائیل در خنثی کردن برخی حملات داعش که منجر به حملات آمریکا علیه این گروه در سوریه شد، نظرش درباره تل آویو تغییر کند.

والا گزارش داد: دلیل دیگری نیز برای نگرانی اسرائیل وجود دارد و آن وجود یک گروه از عناصر داعش در جنوب بلندی‌های جولان در داخل اراضی سوریه و همچنین صحرای سیناء مصر است. این مسأله در کنار ترس از کشیده شدن فعالیت‌های این گروه تروریستی به نزدیکی مرزهای اسرائیل سازمان "امان" را بر آن داشته تا تحرکات داعش را زیر نظر بگیرد.

این سایت عبری زبان به نقل از "رؤوفین إرلیخ"، محقق مسائل اطلاعاتی و تروریستی نوشت: داعش برای استقرار در منطقه رود فرات آماده می‌شود. داعش در این منطقه همچنان یک پناهگاه دارد که آن را از دست نداده و بر منطقه کوچکی در سویدا تسلط دارد. بر کسی پوشیده نیست که این مسأله روز است و زمانی که داعش این دو منطقه را از دست بدهد، شبه نظامیان داعشی اهل آلمان، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و قفقاز به داستان داغ آینده تبدیل می‌شوند.

 در همین راستا، یک منبع امنیتی صهیونیستی نیز اظهار کرد: تروریست‌ها نسبت به هیچ نقطه ای در جهان استثنا قائل نشده‌اند و دولتهای زیادی ازجمله در خاورمیانه متوجه شده‌اند چنانچه با تلاش‌ها علیه داعش و تروریسم همکاری نکنند، خودشان و تلاش جهانی برای نابودی تروریسم را تضعیف خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین