Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@21:02:29 GMT

مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۲۴۸

مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور در استان مصرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو شهبازی در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: کالاهای اساسی مورد نیاز استان کرمانشاه برای واردات شامل کنجاله سویا، کنجاله ذرت و جو برای واحدهای دامی است که البته بخشی از آنها در داخل استان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنج و روغن از دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز استان دانست که باید وارد شود همچنین می‌توان به برخی داروها و مکمل های دامی نیز اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از سویا و ذرت مورد نیاز استان در داخل تامین می شود اما نیازمند واردات هستیم، بیان داشت: این واردات از طریق بنادر امام و بندرعباس انجام می شود.

وی عنوان کرد: روغن و بخشی از برنج مورد نیاز استان نیز از طریق مرز عراق و مرزهای آبی وارد کشور می‌شود.

شهبازی گفت: کودهای شیمیایی، داروهای علف کش و برخی داروهای مبارزه با آفات از طریق بنادر رسمی وارد استان کرمانشاه می شود.

وی ادامه داد: با احتساب سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی ۵۰ هزار تن کنجاله سویا و ذرت برای خوراک طیور و همین میزان نیز برای خوراک دام در استان کرمانشاه نیاز داریم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: البته کارخانه روغن کرمانشاه بخش قابل توجهی از دانه های روغنی و نیز کنجاله سویا و خوراک دام را تامین می‌کند.

وی افزود: مرزهای استان کرمانشاه عمدتا جنبه صادرات دارند و بیشتر محصولات کشاورزی از طریق بازارچه های مرزی به کشور عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت برنج و روغن به کالاهای مشمول ارز ترجیحی!

در لیست قبلی انواع گوشت تازه یا سردکرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن‌کشی، دانه گلرنگ، شکر تصفیه‌شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی‌آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال جاری بود.

 واردات هر کدام از این کالاها با ارز دونرخی امکان ایجاد فساد را دارد چراکه تفاوت قیمت حاصله، جذابیت بالایی برای فروش غیرقانونی آن ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • برگشت برنج و روغن به کالاهای مشمول ارز ترجیحی!
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع