Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:42:04 GMT

پمپئو: از عدم شرکت «موگرینی» در کنفرانس ورشو ناراحتم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۱۶۴

پمپئو: از عدم شرکت «موگرینی» در کنفرانس ورشو ناراحتم

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «RUV» تلویزیون دولتی ایسلند در ادعائی مضحک مدعی شد که کشورش روش مبارزه با گروهک تروریستی داعش را تغییر خواهند داد!

وزیر خارجه آمریکا درباره ایران نیز مدعی شد: ما نه اینکه روی ایران، بلکه بر امنیت منطقه متمرکز شده ایم. ایران بزرگترین تهدید علیه امنیت خاورمیانه است! به همین دلیل نیز باید با این مشکل مبارزه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنفرانس ورشو ۶۰ کشور شرکت کردند. از اینکه موگرینی در این کنفرانس شرکت نکرد ناراحت هستم. به نظر من عدم شرکت او (موگرینی) یک رویکرد اشتباه برای اتحادیه اروپا بود.

وی در ادامه مواضع خصمانه و نخ نمای کشورش علیه تهران ادعا کرد: سیاست فشار به دنبال یک چیز است؛ یعنی جلوگیری از دسترسی قاسم سلیمانی، روحانی و ظریف به منابع مالی که برای فعالیت های تروریستی صرف می‌ شود. آنها بزرگترین تامین کنندگان مالی تروریسم در جهان هستند!

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا بی اشاره به خلق گروهک تروریستی داعش توسط این کشور برای ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه ادامه داد: واقعا همکاری خوبی در این زمینه با متحدانمان داشتیم؛ اما ماموریت تمام نشده است. با داعش در چندین قاره مبارزه می‌ کنیم اما شیوه مبارزه با داعش تغییر خواهد کرد و این تغییر ادامه خواهد داشت. با تغییر ماهیت داعش ما نیز روش خود را تغییر خواهیم داد.

کد خبر 4548097

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران حسن روحانی داعش فدریکا موگرینی قاسم سلیمانی مایک پمپئو کنفرانس ضد ایرانی ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • اوسمار: به خاطر دوستانم در برزیل ناراحتم اما از برد پرسپولیس خوشحالم
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم