Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@21:56:55 GMT

مشکلات و نقاط ضعف خودرو‌های جک S۵

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۱۸۲

مشکلات و نقاط ضعف خودرو‌های جک S۵

با وجود اینکه خودرو‌های جک S۵ به عنوان پیش قراول وارد بازار خرید و فروش خودروی ایران شدند، اما بسیاری از کارشناسان حرفه‌ای ایراداتی به این خودرو‌ها وارد می‌کنند که بعضاً درست از آب در می‌آیند.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، با وجود اینکه خودروهای جک S5 به عنوان پیش قراول وارد بازار خرید و فروش خودروی ایران شدند، اما بسیاری از کارشناسان حرفه‌ای ایراداتی به این خودروها وارد می‌کنند که بعضاً درست از آب در می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این ایرادات مربوط به قسمت فنی و موتور خودرو است و برخی نیز مربوط به فرایند تولید و مونتاژ آن است. البته در جریان خرید و فروش جک S5 بررسی نقاط قوت و ضعف تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

 به هر حال در این مطلب می‌خواهیم نقاط ضعف خودروهای جک S5 را از بعد فنی و ظاهری بررسی کنیم و ببینیم که آیا ارزش خریدن دارند یا خیر.

قیمت جک S5 ایرادی که قابل برطرف نیست

 با وجود اینکه خودروهای جک چه به صورت شاسی بلند و چه به صورت سدان نسبت به خودروهای اروپایی و آمریکایی قیمت پایین‌تری دارند، اما حقیقتاً باید اعتراف کنیم که قیمت جک S5 نسبت به کیفیت فنی و ظاهری آن بالاست. در بررسی بازار به هنگام نوشتن این مطلب قیمت این خودرو نزدیک به ۲۲۰ میلیون تومان گزارش شده است. حالا اگر به سایر خودروهای بازار با قیمت مشابه نگاه کنید با این مبلغ می‌توانید یک بی وای دی S6، یک پژو ۲۰۰۸، یک چری آریزو اتوماتیک یا حتی یک کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل انتخاب کنید. به نظر می‌رسد که این قیمت بالا با توجه به بازار فروش این خودرو چندان قابل توجیه نیست و این می‌تواند یک ایراد بزرگ برای آن محسوب شود.

کیفیت ظاهری و رنگ پایین

خودروهای جک S5 به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند کوچک در بازار محسوب می‌شود که از لحاظ ظاهری، نسبتاً موجه است. اگرچه در طراحی این خودرو نشانه‌هایی از کپی کاری وجود دارد، اما در هر صورت می‌توان آن را به عنوان یک خودروی شاسی بلند موجود در بازار شناخت. یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به این خودروها وارد است، مسئله کیفیت پایین مونتاژ آن است. در حقیقت در بخش‌های مختلف مونتاژ این خودروها نواقصی وجود دارد که شاید برجسته‌ترین آنها، نشتی خودرو در قسمت سانروف است.

اگر قصد حضور در بازار خرید و فروش جک S5 را دارید توصیه می‌کنیم که کیفیت رنگ آن را با سایر خودروهای موجود در بازار مقایسه کنید. البته متاسفانه این مشکلیست که در بیشتر خودروهای ایرانی و خودروهای چینی مونتاژ شده در ایران وجود دارد. شاید در نگاه اول این کیفیت پایین برای شما قابل تشخیص نباشد، اما وقتی که کیفیت رنگ این خودروها را با کیفیت رنگ خودروهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که منظور چیست.

داغ کردن موتور و مصرف سوخت بالا

 اگر بخواهیم ایرادات خودرو جک S5 را به قسمت فنی آن ربط دهیم، بهانه برای ایراد گرفتن زیاد است. اگر بخواهیم از مواردی مانند خراب شدن آپشن ها یا حتی صدای موتور در داخل کابین خودرو چشم‌پوشی کنیم، داغ کردن موتور و مصرف سوخت بالای آن قابل چشم پوشی نیستند. داغ کردن موتور یکی از بزرگترین ایرادات وارده به خودرو است که حتی به هنگام برداشتن کاپوت می‌توانید این حرارت را احساس کنید. در این مورد کیفیت موتور جک حتی می‌تواند با موتورهای داخلی خودمان هم به خوبی رقابت کند!

اما یکی از ایراداتی که احتمالاً در سفرهای طولانی شما را اذیت خواهد کرد، مصرف سوخت بالا و نزدیک به ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این یعنی شما اگر بخواهید مسافت طولانی را با ماشین شخصی بروید، هر چند دقیقه! یکبار باید اقدام به سوخت گیری کنید که مطمئناً این توقف‌های مکرر برای شما آزاردهنده است. حالا اگر بخواهید ماشین را در شرایط مختلف و سخت‌تر هم امتحان کنید، طبیعتاً مشکلات و ایرادات آن بیشتر شما را آزار خواهد داد.

البته ممکن است برخی نسبت به نحوه استفاده از خودرو در شرایط مختلف ایراد بگیرند. از جمله این ایرادات می‌توان به طراحی غیر ارگونومیک صندلی سرنشین و راننده اشاره کرد که به نوعی آزار دهنده است. در کنار آن کنترل سخت فضای پشت خودرو و نداشتن دید مناسب ایراد دیگری است که در هنگام خرید جک S5 خودنمایی می‌کند.

 هدف ما در این مطلب پیدا کردن ایرادات خودرو بوده و قصد ضربه زدن به بازار خرید و فروش جک S5 نداریم. این خودرو مزایا و معایب فراوانی دارد که انتخاب آن بیشتر سلیقه‌ای بوده و باید بررسی کنید که در آن به دنبال چه هستید و چه انتظاری از خودرو دارید.

 

 

منبع : ویرلن

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودروهای چینی صادرات خودرو واردات خودروی چینی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودروهایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول