Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@06:24:40 GMT

رسیدگی به مشکلات یک شرکت بزرگ لبنی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۴۸۷

رسیدگی به مشکلات یک شرکت بزرگ لبنی در گلستان

بدهی های طولانی مدت یک شرکت بزرگ لبنی در شهرک صنعتی آق قلا، مشکلاتی را برای کارگران و برخی از دامداران بوجود آورد و همین امر هم باعث تجمع تعدادی از آنها در مقابل استانداری گلستان شد.


به گزارش ایسنا، این شرکت لبنی که محصولات آن روزی علاوه بر کشورهای آسیای میانه در ارمنستان، اقیلم کردستان و آذربایجان عرضه می شد، امروز با کاهش تولید و مشکلات دیگر روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در این خصوص اظهار کرد: این کارخانه به دلیل مسائل مدیریتی، اختلاف سهامداران و عدم دریافت فروش محصول در رکود بازار، از سال گذشته دچار بدهی هایی به کارگران، فروشندگان شیر و تامین اجتماعی، مالیات و بانک ها شد.

سعید مازندرانی با بیان اینکه میزان بدهی این شرکت حدود 7 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: در جلساتی که در شورای تامین کارگری استان، صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری شهرستان آق قلا برگزار شد، مقرر شد از محل رونق تولید مبلغی به عنوان تسهیلات به این کارخانه داده شود.

وی بیان کرد: متاسفانه مدیران این کارخانه لبنی بدلیل فراهم نکردن تضامین لازم و بدهی های بانکی، موفق به دریافت این تسهیلات نشدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: حدود 60 نفر از کارگران این کارخانه به ما درخواست دادند و حق و حقوق آنها پرداخت نشده است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 نفر از کارگران این کارخانه مشغول به کار هستند و تولید بسیار کم است. با این شرایط مشکلات قابل حل نیست.

وی بیان کرد: انتخاب سرمایه گذار و یا شریک جدید برای کارخانه و یا واگذاری کامل کارخانه به خریدار جدید، دو راحلی است که دنبال می کنیم.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، به همین منظور صبح امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور مدیران بانک های استان، مشکلات این کارخانه فرآورده های لبنی بررسی و راهکارهای کمک به آن ارائه شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این باره با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از تولیدکنندگان واقعی، گفت: هیچ یک از قضات ما حق صدور رای توقیف تاسیسات و خط تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان را ندارد و اجازه اجرای آرای این چنینی را نخواهیم داد.

هادی هاشمیان با بیان این که توقیف تولید برای پرداخت بدهی شرکت ها راه عاقلانه ای نیست، افزود: تنها راه پرداخت بدهی ها، ادامه تولید است و برای جلوگیری از تضییع حقوق طلبکاران در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تضمین ها و تعهدهای کافی از صاحبان این واحدهای تولیدی گرفته می شود تا پس از تولید و فروش محصولات خود، بدهی های شان را بپردازند.

وی از برخورد با تعدادی از مدیران بانکی استان به علت دریافت سودهای نامتعارف و عمل برخلاف بخشنامه های بانک مرکزی هم خبر داد و گفت: دادستان مرکز استان مامور رسیدگی به این موضوع است و برای مدیرانی که به جای کمک به تولید، سنگ اندازی می کنند، پرونده تشکیل می دهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار