Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@05:25:52 GMT

کشاورزی در آذربایجان غربی تعطیلی نمی پذیرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۶۹۰۹

کشاورزی در آذربایجان غربی تعطیلی نمی پذیرد

به گزارش ایرنا رسول جلیلی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از 100 کشاورز نمونه استان و 2 کشاورز نمونه ملی در ارومیه اضافه کرد: باید نوع کشت را تغییر داد و محصولی با مصرف کم آب به کشاروزان استان معرفی کرد؛ انتخاب مرزعه های الگویی و ترویج این نوع مزارع در بین کشاورزان راه آگاهی بخشی به آنان است.
وی افزود: برنامه عملیاتی بخش کشاورزی در 23 زمینه و به تعداد 55 پهنه در جهاد کشاورزی استان تهیه شده ولی باید برای هر روستا برنامه جداگانه ای ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تلاش می شود واحدهای فرآوری به روستاها منتقل شده و وام های کم بهره به روستاییان و کشاورزان اعطا شود.
جلیلی بیان کرد: بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری بیشتری بوده و بخش دولتی باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش زیرساخت های تولید در این منطقه انجام دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح های آبیاری نوین نیز افزود: با دستور رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر اعتبارات آب های مرزی در استان به حدود 1400 میلیارد تومان افزایش یافته است.
جلیلی بیان کرد: در این استان اختصاص چنین اعتباری بی نظیر می باشد و موجب شده تا 61 هزار و 500 هزار هکتار اراضی استان به آبیاری تحت فشار در زمین های مناطق مرزی مجهز شود.
وی با بیان اینکه کارگروه شورای گفت و گوی بخش کشاوزی در استان فعال می باشد، اظهار داشت: در کنار آن کارگروه تحقیق و توسعه در استان نیز تشکیل شده تا تحقیقات و یافته های تحقیقاتی در بخش آموزش و تحقیق در اختیار کشاورزان قرار داده شود.
وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان از 1.5 میلیون تن در سال 1357 به بیش از 6 میلیون تن رسیده، اضافه کرد: مشکل کود در استان حل شده و در حال انتقال به شهرستان هاست.
جلیلی با اشاره به اهداف فعالیت بخش کشاورزی و برنامه ریزی ها در این زمینه بیان کرد: مشارکت در احیای دریاچه ارومیه اولین هدف بوده و در کنار آن افزایش بهره وری و ارزش افزوده حاصل از تولید بخش کشاورزی برای ایجاد توسعه پایدار و کشاورزی پایدار در استان توام با افزایش درآمد کشاورزان مطرح است.
به گزارش ایرنا در این آیین از 100 نفر کشاورز برگزیده در استان تجلیل شد که 2 نفر از این افراد برگزیده های ملی هستند.
براساس آمار موجود آذربایجان غربی با تولید بیشترین میزان سیب و چغندرقند به میزان یک سوم تولید کشور در رتبه اول قرار گرفته است.
مرغداران این استان نیز در سال های اخیر توانسته اند رتبه اول زنجیره های تولید کشور را به خود اختصاص دهند و درخشش خوبی در این زمینه داشته باشند.
940 هزار تن ظرفیت سردخانه های استان بوده و آذربایجان غربی در این زمینه نیز در کشور نمونه است.
این استان در بخش صنایع تبدیلی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در تولید خوراک دام و طیور نیز در رتبه اول می باشد.
7125/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آذربایجان غربی جهاد کشاورزی درآمد دریاچه ارومیه رهبر معظم انقلاب 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است

‏مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎
مجید رستگاری افزود: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎

مجید رستگاری اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه استان را شامل می‌شود‎

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۴ سد فعال استان آب پشت ۷ سد ‏بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و ۶ سد کمتر از سال گذشته است‎. ‎

رستگاری با اشاره به اینکه سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، ‏بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده است‎. ‎

هم اینک ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • چند حادثه و تصادف در تعطیلی روز پانزده اردیبهشت آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا