Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:17:37 GMT

همايش و نمايشگاه نيشکر در اهواز گشايش يافت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۲۹۴

همايش و نمايشگاه نيشکر در اهواز گشايش يافت

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - نهمين همايش ملي فناوران نيشکر ايران و پنجمين نمايشگاه تخصصي نيشکر و صنايع وابسته، روز چهارشنبه در اهواز گشايش يافت.

به گزارش ايرنا در اين همايش اعلام شد 87 مقاله به نهمين همايش ملي فناوران نيشکر ايران ارسال شده که چند مقاله به صورت شفاهي و پوستر در 2 روز زمان برگزاري اين همايش در دانشکده علوم دانشگاه شهيد چمران ارايه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين همايش هر دوسال يک بار برگزار مي شود که دوره گذشته نيز به ميزباني خوزستان برگزار شده است.
صنعت نيشکر و اقتصاد مقاومتي ، بهره گيري از روش هاي نوين آبياري به منظور ارتقاي بازده مصرف آب در توليد نيشکر، نقش مکانيزاسيون در توليد پايدار و افزايش بهره وري انرژي، استفاده از فناوري هاي نوين در توليد بهينه نيشکر و شکر، نقش مديريت نوين و برنامه ريزي استراتژيک در افزايش اثربخشي صنايع نيشکر، آموزش و توانمندسازي نيروي انساني در تعالي سازماني صنعت نيشکر و نقش شرکت هاي زنجيره تامين در پشتيباني صنعت نيشکر نيز از محورهاي اين همايش ملي است.
همچنين در حاشيه اين همايش ، پنجمين نمايشگاه تخصصي نيشکر و صنايع وابسته در 12 غرفه با حضور چند شرکت ايراني که در زمينه ساخت تجهيزات نيشکر فعاليت دارند گشايش يافت.
اين نمايشگاه با محوريت نيشکر محور اشتغال پايدار و خودکفايي ماندگار همزمان با برگزاري نهمين همايش ملي فناوران نيشکر برگزار شده است.
** رونمايي از دستگاه هاروستر نيشکر(دروگر)
در پنجمين نمايشگاه تخصصي نيشکر و صنايع وابسته از نخستين دستگاه هاروستر نيشکر(دروگر) ساخت داخل رونمايي شد.
مديرعامل شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد:
کشورمان با تبعيض هاي ظالمانه اقتصادي غرب روبه رو است و صنعت نيشکر ايران و خوزستان نيز متاثر از اين تحريم ها در شرايط خاصي قرار گرفته که اين امر انگيزه متخصصان داخلي ما را براي ساخت تجهيزات داخلي بيشتر کرده است.
محمد شميلي افزود: هم اکنون بسياري از قطعات مورد نياز اين صنعت و بخش کشاورزي به همت متخصصان توانمند داخلي توليد شده و نخستين دروگر نيشکر ايران نيز در اين راستا با هزينه اي کمتر از مشابه خارجي توليد شد.
مديرعامل شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي خوزستان گفت: دستگاه دروگر پيش از اين با مبلغي بالغ بر20 ميليارد ريال از خارج وارد مي شد اما اکنون با هزينه اي کمتر از هشت ميليارد ريال توليد شده و پيش بيني مي شود قيمت نهايي آن با توليد بيشتر به پنج ميليارد ريال برسد که مي توان گفت 15 ميليارد ريال براي هر دستگاه صرفه جويي اقتصادي صورت گرفته است.
وي بيان کرد: همچنين توليد تجهيزات مختلف کشاورزي و بسياري از قطعات خاص صنعت شکر و نيشکر نيز از مدتها پيش در دستور کار قرار گرفته است.
شميلي بيان کرد: امسال نخستين سالي بود که در حوزه تعميرات ( اورهال) تجهيزات نيشکر با کمترين هزينه و کوتاه ترين زمان و با تکيه بر توانمندي داخل به اين دستاوردها دست پيدا کرديم.
وي افزود: خوزستان از نظر توليدات کشاورزي جزو استان هاي پيشرو کشور بوده که بيش از 50 درصد اين توليدات مربوط به شرکت نيشکر خوزستان است و اين امر بر مسئوليت هاي ما در زمينه توجه به ساخت تجهيزات داخلي مي افزايد.
پيش از اين در 26 آذر امسال يک دستگاه هاروستر با 80 درصد قطعات داخلي در شرکت کشت و صنعت نيشکر اميرکبير در خوزستان ساخته شده که اين دستگاه جديد در تکميل دستگاه هاروستر قبلي، به صورت کامل توسط شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي ساخت داخل است.
7152/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، روز دوم رقابت علمی کنکور در سال ۱۴۰۳، امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه با حضور داوطلبان گروه علوم تجربی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.


بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده در استان خوزستان در نوبت اول شرکت داشتند که ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر بودند.

شهرستان اهواز با ۲۰ هزار نفر بیشترین شرکت کننده در استان خوزستان و گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال را تشکیل دادند.

از تعداد ۲۰ هزار نفر شرکت کننده اهوازی، ۱۰ هزار نفر آزمون خود در دانشگاه شهید چمران باهم رقابت کردند.


دانشکده‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان این داوطلبان بودند.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟