Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@14:07:57 GMT

معاون وزیر کشاورزی خبر از پر بودن سیلو ها داد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۷۶۱۲

معاون وزیر کشاورزی خبر از پر بودن سیلو ها داد

در حالی که در برخی خبرها ادعاهایی مبنی بر خالی شدن سیلوهای گندم و انبارهای آرد مطرح شده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که به هیچ وجه این اظهارات درست نیست.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به ایسنا توضیح داد: موجودی گندم به اندازه کافی در انبارهای کشور هست و حداقل تا شش ماه آینده نیاز کشور را پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر نیز فصل برداشت گندم را هم پیش رو داریم که با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و برآوردهای صورت گرفته، در سال آینده وضعیت بسیار مطلوبی در کشور از این حیث وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۱ میلیون تن گندم برداشت شود، گفت: این وضعیت در کشور بی سابقه یا بسیار کم سابقه بوده و با وجود تلاش و همکاری کشاورزان می‌توان به آینده آرد و نان کشور بسیار امیدوار بود؛ کما اینکه اخیراً نرخ خرید تضمینی ۱۷۰۰ تومانی گندم از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد که انگیزه‌های گندم کاران را دو چندان خواهد کرد.

سیف اعلام کرد: علیه این فرد به دلیل دادن اطلاعات غلط مبنی بر خالی بودن انبارهای گندم در دستگاه قضائی تشکیل پرونده می‌شود و او باید استنادات خودش را ارائه دهد؛ چرا که طرح چنین ادعایی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و گام نهادن در جهت اهداف دشمنان جمهوری اسلامی برای بحرانی نشان دادن شرایطی که در کشور وجود دارد، است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: مصرف کنندگان و متقاضیان در صنایع و اصناف مختلف در دسترسی به گندم و آرد هیچ مشکلی ندارند و ذخایر گندم در حال حاضر وضعیت بسیار مطلوبی دارد و مشخص نیست این فرد به اتکای کدام آمار این چنین اذهان عمومی را مشوش کرده است.

وی همچنین اظهار کرد که در شرایطی که سامانه‌های آنلاین و با نظارت‌های مستمر وجود دارد، مشخص نیست چرا و به چه دلیل این مقام مسئول در بخش خصوصی این ادعا را مطرح کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سیلو وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است