Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود-ایرنا- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: 600 تن در چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان سمنان رقابت می کنند

حجه الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان عصر چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا به رشد 10 برابری شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی مدهامتان این استان اشاره کرد و افزود:350 تن از شرکت کنندگان این دوره از جشنواره به رقابت های استانی راه یافته اند و مرحله استانی این جشنواره جمعه سوم اسفند ماه97 در شهر امیریه دامغان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدادیان از رقابت شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی در رشته های مختلف خبردادوافزود: برترین های مرحله شهرستانی در گروههای سنی 16 تا 30 سال و هفت تا 16 سال هستند که در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت ، تحقیق و حفظ کل قرآن ویژه برادران و خواهران 16 تا 30 سال و نیز رشته های ترتیل خوانی، حفظ جزء سی ام، قرائت تقلیدی ویژه برادران و اذان ویژه برادران و در گروه سنی هفت تا 16 سال در مرحله استانی شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه در هر رشته سه تن برتر در پایان مرحله استانی جواز حضور در رقابتهای کشوری جشنواره مدهامتان را کسب می کنندتصریح کرد:مسابقات سراسری مدهامتان سال آینده در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
حدادیان گفت: حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام ،کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم را از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز از دیگر اهداف طرح است.
وی افزود: جامعه‌ ای که با قران انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود چرا که می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه ای آرمانی دست یافت.
حدادیان درادامه بااشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اظهارداشت : دشمنان با تبلیغات منفی و مسموم خود می خواهند جامعه را از قرآن و ارزش های الهی و اسلامی دور کنند و برگزاری چنین جشنواره ها یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این تبلیغات است.
آیین اختتامیه جشنواره قرانی مدهامتان شامگاه جمعه سوم اسفندماه97 با حضور مسئولان استانی و شهرستان دامغان به میزبانی کانون فرهنگی هنری میثاق امیریه دامغان برگزار می شود.
250 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان سمنان فعالیت دارند.
شهرستان میامی با جمعیتی بیش از 40هزار تن در شرق استان سمنان واقع می باشد.
7357/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره قرآني ميامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید

جشنواره فرهنگی هنری اشکواره حسینی با شروع به کار دبیرخانه آن به میزبانی آمل به دور هفتم رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسین جوادی عصر امروز در جلسه مدیران اجرایی و دبیران اشکواره فرهنگی هنری حسینی از شروع به کار هفتمین دوره این جشنواره در سطح ملی عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز با برگزاری شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر و داستان کوتاه  و بخش کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آید. 

وی با اشاره به اینکه در بخش نوجوان چهار بخش سرود گروهی، قصه گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گوی و روایت‌گری فراخوان می‌شود، تصریح کرد: در این دوره اشکواره حسینی از اوایل شهریورماه شروع و اختتامیه آن پانزدهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با محوریت شهدای راه قدس آثار پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین(ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

جوادی از استقبال بالای هنرمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر ابراز امیداوری کرد و گفت: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد