Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - فرماندار اهواز با اشاره به سيلاب اخير خوزستان، عملکرد سازمان آب و برق خوزستان را به عنوان متولي رودخانه ها رضايت بخش ندانست و از آنچه که وي سهل انگاري صورت گرفته ناميد انتقاد کرد.

به گزارش ايرنا جمال عالمي نيسي روز چهارشنبه در شوراي اداري شهرستان اهواز که در تالار شهرداري اهواز برگزار شد، افزود:در چند هفته گذشته برخي نقاط خوزستان از جمله روستاييان ساکن در اطراف اهواز به دليل بروز سيلاب و تهديدات ناشي از آن دچار مشکلات متعددي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در بحث سيل کاستي ها زياد بود و مقداري هم سهل انگاري صورت گرفته که اين موضوع با انجام نشدن وظايف همراه بوده است.
وي افزود: انتظار مي رفت سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولي رودخانه ها در اين مقطع به مسئوليت هاي قانوني خود عمل کند.
نيسي، با اشاره به اينکه در طول مدتي که شهرستان اهواز مانند برخي ديگر از مناطق استان درگير سيلاب بود دستگاه هايي مربوطه در اهواز و خوزستان وارد عمل شدند، بيان کرد: سازمان آب و برق خوزستان مي بايست پيش از ديگر دستگاه هاي اجرايي به موضوع ورود پيدا مي کرد.
فرماندار اهواز در ادامه به موضوع آب هاي سطحي در سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت: زيبنده چنين کلان شهري نيست که با وجود برخورداري از نعمت ها و سرمايه هاي عظيم، از داشتن شبکه هاي دفع آب هاي سطحي بي بهره باشد.
وي ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب اهواز و همچنين شهرداري اهواز در زمينه جمع آوري و دفع اينگونه آب ها در سطح شهر اختلافاتي دارند که نياز است هرچه زودتر اين وضعيت ساماندهي شود.
عالمي نيسي افزود: به همين منظور استاندار خوزستان در خصوص ايجاد شبکه جمع آوري آب هاي سطحي غرب و شرق اهواز قول داده تا اعتبار ويژه اي اختصاص دهد.
** طرح جامع راهکار برون رفت اهواز از معضل آب هاي سحطي
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نير در اين نشست گفت: مهم ترين دوره اي که کلانشهر اهواز با موضوع آب هاي سطحي درگير مي شود در زمان بارندگي ها است و در اين ايام مردم دچار بيشترين دغدغه مي شوند.
فردوس کريمي با اشاره به اينکه راهکار برون رفت کلانشهر اهواز از اين شرايط اجراي طرح جامع شهري توسط متولي آبهاي سطحي(شهرداري اهواز) است، افزود: طرح جمع آوري آب هاي سطحي تنها نبايد محدود به يک دوره زماني يک يا 2 ساله باشد و تاکيد مي شود که اين طرح بايد با برنامه ريزي 10 ساله اجرايي شود تا اين شهر از وضعيت موجود نجات پيدا کند.
وي ادامه داد: از پارسال تاکنون 85 پروژه در زمينه فاضلاب شهرستان اهواز از منابع اختصاص يافته از سوي نفت، دولت و اعتبارات جاري اجرا شده است.
مديرعامل شرکت آبفاي اهواز با بيان اينکه اجراي برخي پروژه هاي شهري مشکل زيرساختي دارند گفت: منطقه کيانشهر اهواز نمونه از پروژه هاي شهري اجرا شده است که دقت عمل کمي در آن شده و با هر بارندگي آب هاي سطحي مشکلاتي را براي شهروندان و تردد آنها به وجود مي آورد و اقيانوسي از آب جمع شده باران تشکيل مي شود.
وي ادامه داد: اين مشکل به دليل نداشتن خروجي آب هاي سطحي به وجود مي آيد و به همين دليل نمي توان با پمپاژ اين آب را تخليه کرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با تاکيد بر اينکه اگر بسترهاي لازم شهري به درستي فراهم نشود نمي توان اهواز را يک کلانشهر دانست، گفت: تا پيش از آن، همه اقداماتي که صورت مي گيرد به عنوان يک مسکن آزار دهنده محسوب مي شود.
** 90 درصد آب شرب اهواز پيش از ورود به تصفيه خانه کدورت دارد
کريمي همچنين در خصوص کيفيت آب شرب کلانشهر اهواز، گفت:در تير امسال اهواز آبگيري از طرح غدير را آغاز کرد اما از تاريخ 23 آبان اين خط دچار مشکلاتي شد که شرايط لازم براي تامين نياز اهواز را نداشت.
وي ادامه داد: با بروز اين مشکل مجبور شديم که 90 درصد از آب مورد نياز تصفيه خانه هاي اهواز را از طريق رودخانه کارون تامين کنيم.
مديرعامل شرکت آبفاي اهواز گفت: لازمه تصفيه آب برداشتي از اين رودخانه صرف هزينه زياد و دقت بالا در استفاده از موارد شيميايي بود که بطور مثال به دليل کدورت در يک روز 37 تن مواد شيميايي به آب زده شد که اين امر خود به تنهايي يک ميليارد و 700 ميليون ريال براي شرکت هزينه در پي داشت.
پيش از اين حدود 60 درصد آب شرب اهواز از طريق کانال آبرساني غدير تامين مي شد که از دي امسال آب جايگزين اين طرح از کانال سلمان به ايستگاه‌ هاي تصفيه اين شهرستان پمپاژ مي‌ شود.
قرار بود اين کانال به طور موقت جايگزين کانال آبرساني غدير باشد.
9931/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت:جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های اهواز اظهار کرد: جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرایم بسیار مؤثر است و در صورت نیاز می‌توان با دریافت مجوزهای لازم، ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا کرد.

دادستان خوزستان ادامه داد: پلیس پیشگیری باید به دوربین‌های شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن مؤثرتر عمل کند.

جعفری چگنی ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس تاکید کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر تا حق مالباخته به درستی ایفاد شود.

کد خبر 747309

دیگر خبرها

  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود