Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@00:09:59 GMT

سرلشکر صفوی: انتقام خون پاسداران شهید را می گیریم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۷۵۴

به گزارش فارس از خمینی‌شهر، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی عصر امروز به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل شهید مدافع امنیت انقلاب اسلامی اسماعیل کرمی از خانواده این شهید عیادت کرد.

دستیار ویژه و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی در جمع خانواده شهید کرمی، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) برای امیرالمومنین (ع) از خدا درخواست شهادت کرد و خدا نیز پذیرفت، گفت: حضرت علی (ع) شهادت را مقام صبر نمی‌دانست و مقام شکر عنوان می‌کرد، پیامبر خدا برای دامادش شهادت را طلب کرد و ائمه معصومین همه به واسطه شهادت از بین انسان‌ها رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه داستان شهادت، مرگ و حیات در اختیار انسان نیست، افزود: مرگ دست خداست و ما از مقام شهادت چیزی را درک نمی‌کنم، مگر شهدا، خداوند از بین انسان‌ها افرادی را برای شهادت انتخاب می‌کند که و همه شهدا انتخاب شده خداوند هستند و از اختیار خارج است.

صفوی  با اشاره به اینکه خدا سرپرستی فرزندان شهدا را دارد و همه چیز در تقدیر و حکمت خداوند است، تصریح کرد: در جریان شهادت و زخمی شدن این پاسداران شاید قصوری شده که باید رسیدگی شود، در مقابل دشمنان و کسانی با انجام عملیات تروریستی و انتحاری که منجر به شهادت عده‌ای از پاسداران شد می‌ایستیم و عاملان این ماجرا را مجازات و از انتقام خون این پاسداران که با مظلومیت به شهادت رسیدند گذشت نمی‌کنیم.

دستیار ویژه و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی با ابراز اینکه بهترین مرگ شهادت است، اضافه کرد: شهدا برای امنیت کشور و دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند و خداوند نیز به همسر و فرزند شهدا قوت و قدرت می‌دهد که این شهادت‌ها از اختیار بشری خارج است و فرزندان شهید باید در جای پدر قرار بگیرند و راه پدر را ادامه دهند.

وی با اذعان به اینکه شهید اسماعیل کرمی نیز جزو بهترین نیروها بوده و 27 سال خدمت این شهید در لباس پاسداری و خدمت به مردم کم نیست، خاطرنشان کرد: حضور بی‌نظیر مردم استان در تشییع شهدای مدافع امنیت حماسه آفرید و رهبر معظم انقلاب نیز به شایستگی از مردم اصفهان به خاطر حماسه آفرینی در تشییع شهدای مدافع حریم امنیت انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

در بین این پاسداران مدافع وطن، 5 شهید اسماعیل کرمی، علی خادم، یحیی براتی، ابراهیم براتی، حسنعلی ترکیان از شهرستان خمینی‌شهر بودند و این خطه شهیدپرور در راه دفاع از حرم 19 شهید و در 8 سال دفاع مقدس 2300 شهید را تقدیم اسلام و کشور کرده است.

سردار شهید مدافع وطن اسماعیل کرمی فرزند رمضانعلی متولد 1350 از محله هرستان خمینی‌شهر که 2 فرزند پسر امیرحسین (17 ساله) و امیررضا (7 ساله) از وی به یادگار مانده و مزار این در گلستان شهدای اصفهان واقع شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی