Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه با بیان اینکه مسکو نگران اتفاقات ونزوئلا است، افزود: «تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ارتش ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور مستقل است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه تلاش کرد ارتش این کشور را به نافرمانی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ خطاب به سران ارتش ونزوئلا گفت: «اگر این مسیر را انتخاب کنید از فرصت رقم زدن آینده‌ای ایمن و شکوفا برای تمامی مردم ونزوئلا برخوردار هستید، یا اینکه می‌توانید مسیر دوم را انتخاب کنید و به حمایت از مادورو ادامه دهید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، نه پناهگاه ایمنی خواهید یافت، نه راه سهلی برای خروج در پیش خواهید داشت و نه راه گریز پیش رویتان خواهد بود. همه چیز را خواهید باخت.»

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تهدیدهای ترامپ علیه ارتش این کشور گفت: «ترامپ به سبک نازی‌ها صحبت می‌کند. چه کسی فرمانده نیروهای مسلح است؛ دونالد ترامپ از میامی؟ آنها فکر می‌کنند مالک کشور هستند».

ونزوئلا هم‌اکنون به علت دخالت آمریکا و کشور‌های غربی با بحران سیاسی و اقتصادی روبرو است. تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست  علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

در حالی  آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی و منطقه خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشور‌های دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

دیوان عالی ونزوئلا  ضمن صادر کردن حکم ممنوع‌الخروجی گوایدو و اعمال برخی محدودیت‌های مالی، حساب‌های بانکی وی را نیز مسدود کرد. همچنین به درخواست دادستان کل ونزوئلا، تحقیقات قضایی درباره فعالیت‌های گوایدو علیه دولت منتخب این کشور و ارتباط وی با کشور‌ها و دستگاه‌های جاسوسی خارجی آغاز شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکو ونزوئلا سازمان ملل نیروهای مسلح سیاسی و اقتصادی دولت انتخابات نیکلاس مادورو رژیم صهیونیستی جاسوسی رئیس جمهور آمریکا روسیه سازمان ملل وزیر خارجه ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!