Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:45:54 GMT

وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۰۴۴

وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد

وزیر امور خارجه انگلیس در سفر خود به برلین در سخنانی تعویق تاریخ برگزیت را رد کرده و دستیابی به توافقی درباره مسئله مرزهای ایرلند با اروپا را تنها راه خروج از وضعیت بحرانی فعلی دانست. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به برلین خواستار یک حسن نظر فوری اتحادیه اروپا و آلمان نسبت به انگلیس و کنار آمدن با لندن درباره مسئله برگزیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک سخنرانی در موسسه "کونراد آدنایر" آلمان تصریح کرد که کشورش تنها در صورتی می تواند از یک برگزیت سخت در 29 ماه مارس اجتناب کند که مشترکا با اتحادیه اروپا راه حلی در طرح موسوم به Backstop پیدا کند. این تنها راه چاره برای خروج از شرایط فعلی است.

وزیر امور خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرده و گفت: این تنها مجر به یک فلج سیاسی می شود. به گفته وی اگر اتحادیه اروپا در مسئله   Backstop آمادگی برای توافق را نشان دهد وی اطمینان دارد که دولتش نظر مثبت پارلمان درباره فرآیند برگزیت را به دست خواهد آورد.

بر اساس اطلاعات دفتر وزارت امور خارجه انگلیس جرمی هانت در برلین از جمله با "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان، "پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد و "آنگرت کرامپ کارن بایر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی دیدار خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین انتقادات به توافق برگزیت، مسئله مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بود. جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و قرار است عضو این اتحادیه باقی بماند. ایرلند شمالی اما جزیی از خاک بریتانیاست.

هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره عواقب سخت برگزیت بدون توافقگفتگوی تلفنی "ترزا می" با "مرکل" درباره چگونگی جلوگیری از برگزیت سختهشدار وزیر کشور انگلیس نسبت به تبعات برگزیت بدون توافق

پس از جنگ‌های خونین داخلی میان دو ایرلند، قرارداد بلفاست در سال 1998 امضا و بر مبنای آن قرار شد برای جلوگیری از درگیری، مرزی میان این دو کشور نباشد. حالا با خروج بریتانیا و به تبع آن ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا، مشخص نیست که مرز میان دو کشور چگونه خواهد شد.

طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان» یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل این معضل است که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.

طرح «پشتیبان» می‌تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راه‌حل موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همواره تاکید کرده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی‌پذیرد.

در این وضعیت اتحادیه اروپا از آمادگی خود برای خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داده است. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که ما برای همه سناریوهای قابل تصور از جمله بدترین مورد آن برنامه داریم.

"یان کلود یونکر" هم که قرار است امشب با "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس درباره برگزیت دیدار و گفتگو کند انتظارات از این مذاکره را کم کرده و گفت: ما دوستانه با هم صحبت خواهیم کرد اما وی فکر نمی کند که به توافقی در این باره دست یابند. به گفته یونکر این مسئله هنوز مشخص نیست که یک راه حل قابل قبول برای هر دو طرف چگونه می تواند به نظر برسد.

 انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف پارلمان لندن رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب اقتصادی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است. اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور شود بار دیگر در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کند.انتخابات پارلمانی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می شود.

انتهای پیام/

   

                                                  

R31356/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند جلسات استماعیه درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد به مکتوبی دست یافته که نشان می‌دهد ممکن است جلسات استماعیه وزارت دفاع انگلیس درباره جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان با تأخیر 10 ماه مواجه شود.

گاردین در این گزارش جزئیات نامه «پیرز داگارت» وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم 80 شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را منتشر کرده که از بروز مشکل در روند این تحقیقات خبر می‌دهد.

بر اساس این مکتوب، حتی اگر وزارت دفاع انگلیس، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند، ارائه اسناد تا اکتوبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست؛ بنابراین، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارس 2025 به تعویق بیفتد.

بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوقی انگلیسی به نام «لی دی» که از دسامبر 2022 آغاز شد، نیروهای ویژه انگلیسی در افغانستان بین سال‌های 2010 تا 2014 احتمالا دست‌کم 80 غیرنظامی افغان را کشته‌اند.

در این تحقیق آمده یکی از نیروهای ویژه انگلیسی تنها در یک دوره شش‌ماهه اعزام به افغانستان 35 غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.

بر اساس این تحقیق این نظامی انگلیسی احتمالاً از سیاست ادعایی «کشتن تمام مردان در سن جنگیدن» پیروی کرده و بدون آنکه تهدیدی از سوی این افراد متوجه نیروهای انگلیسی باشد، آن‌ها را کشته است.

 

آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی انگلیس در افغانستانجنایت‌های جنگی نظامیان انگلیسی در افغانستان؛ صحنه‌سازی پس از کشتار غیرنظامیانتلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی؛ فرماندهان نظامی انگلیس شواهد کشتار غیرنظامیان افغان را نابود کردند

تحقیقات جدید در مورد جنایات نظامیان انگلیسی در افغانستان دسامبر 2020 و پس از آن آغاز شد که وزارت دفاع انگلیس پس از چند سال مقاومت مقابل گزارش‌های جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اجازه داد تحقیقات مستقل در این رابطه آغاز شود.

همزمان با این تحولات «تایمز» انگلیس در گزارشی فاش کرد پیش از بازدید بازرسان از مقر نیروهای ویژه در لندن به عنوان بخشی از تحقیقات جنایات جنگی، فرماندهان انگلیسی پرونده‌های مربوط را از بین برده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم