Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سجاد سالک، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در روز‌های اخیر از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، گفت: بیانیه گام دوم، بیانیه‌ای راهبردی و یک مانیفست و نقشه راه اساسی برای آغاز دهه پنجم انقلاب است که نباید به راحتی از کنار این آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه شاید سوال این باشد که چرا رهبر انقلاب در این بیانیه، جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی را مورد خطاب اصلی قرار دادند، تصریح کرد: پاسخ این سوال را می‌توان در مجموعه منش، روش و گفتار رهبری در سال‌های اخیر جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجا که کلیدواژه جوانان در بیانات ایشان ملموس بوده و هر کجا قرار است در مسئولیت‌های مهم و خطیر تغییر و تحولی صورت گیرد، مشاهده می‌کنیم که ایشان به جوانان اعتماد کرده‌اند.

سالک خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کشور در سطوح مختلف پیام روشن رهبری و مجموعه رهنمود‌ها و عملکرد ایشان در حوزه جوانان را به عنوان یک الگو در نظر می‌گرفتند، شاید لازم نبود که ایشان در بیانیه اخیر اینقدر جدی و مصمم موضوع جوانان را مورد اشاره قرار بدهند.
اگر مسئولان کشور در سطوح مختلف پیام روشن رهبری و مجموعه رهنمود‌ها و عملکرد ایشان در حوزه جوانان را به عنوان یک الگو در نظر می‌گرفتند، شاید لازم نبود که ایشان در بیانیه اخیر اینقدر جدی و مصمم موضوع جوانان را مورد اشاره قرار بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: با وجود اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی‌ها و انتصاباتشان بحث اعتماد به جوانان را به وضوع نشان داده‌اند، اما غفلت مسئولان از توجه به این توصیه‌ها و عدم درک واقعی پیام رفتار‌های رهبری موجب شده تا ایشان مجموعه نکات و توصیه‌های خود را به شکل مدون و بر مبنای پایه‌های تئوریک به شکل یک نقشه راه برای مسیر آینده انقلاب منتشر کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این که انتشار بیانیه گام دوم حجت را بر تمام مسئولان تمام کرده و دیگر جایی برای فرافکنی و قصور باقی نمی‌گذارد، گفت: رهبر انقلاب با عملکرد و سخنانشان نشان دادند که برای آینده نظام نیرویی مطمئن‌تر و قابل اعتماد‌تر از جوانان نمی‌شناسند و به این مسئله اعتقاد راسخ دارند که جز اتکا به جوانان راهی دیگری برای عبور از سختی‌ها، تلاطم‌ها و مشکلاتی که در مسیر پیشرفت کشور است، وجود ندارد.
رهبر انقلاب با عملکرد و سخنانشان نشان داده‌اند که برای آینده نظام نیرویی مطمئن‌تر و قابل اعتماد‌تر از جوانان نمی‌شناسند

و به این مسئله اعتقاد راسخ دارند که جز اتکا به جوانان راهی دیگری برای عبور از سختی‌ها، تلاطم‌ها و مشکلاتی که در مسیر پیشرفت کشور است، وجود ندارد.

سالک با بیان اینکه امیدواریم که در واکنش به این بیانیه، شاهد همایش‌ها و سخنرانی‌های تکراری و بازی با لفظ جوانگرایی از سوی مسئولان نباشیم، تاکید کرد: پاسخ واقعی به بیانیه رهبر انقلاب در نشست‌های ویترینی و همایش‌های پرخرج نیست و مسئولان تنها با عمل به مفاد این بیانیه می‌توانند در راستای توصیه‌های رهبری گام بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه یکی از نکات محوری و کلیدی بیانیه گام دوم، لزوم دفاع منطقی و واقع‌بینانه از دستاورد‌های انقلاب و پرهیز از سیاه نمایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور در وضعیت ویژه‌ای به سر می‌برد و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که سال آینده از نظر اقتصادی سال دشواری برای مردم باشد، آنچه که می‌تواند ما را از این دریای متلاطم نجات دهد داشتن امید به آینده است.

وی افزود: جامعه‌ای که به آینده امیدوار باشد، می‌تواند مشکلات، سختی‌ها و بحران‌ها را به سلامت سپری کرده و به ساحل امن برسد. طبیعتا آنچه مردم را در فضای اجتماعی خسته و رنجور می‌کند، سیاه‌نمایی‌ها و اخبار تلخ و ناامیدکننده است. در عین حال دفاع غیرمنطقی و غیر واقع‌بینانه از انقلاب نیز خسران‌های زیادی دارد و حداقل در مقطع کنونی نتیجه ملموسی نخواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: فعال اصلاح طلب بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!

تین نیوز

یک فعال کارگری از ناتوانی وزارت کار در تامین منافع جمعی کارگران کشور انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، احسان سهرابی، فعال کارگری در ارتباط با عملکرد وزارت کار در مقوله دستمزد ۱۴۰۳ و رویکرد شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها اثری که از سه جانبه گرایی در کشور باقی مانده در نهادی به نام شورایعالی کار است که متاسفانه امروز آقای وزیر وفق اصل ۴۰ قانون اساسی عمل نمی کند و از حوزه اختیارات قانونی پا فراتر گذاشته و منافع عمومی کارگران را تحت الشعاع قرار داده است.

مقصود سهرابی، تلاش وزیر کار برای اصلاح قانون کار با هدف تغییر مواد ۴۱ و ۱۶۷ این سند قانونی است تا دیگر شورایعالی کار متولی تعیین دستمزد کارگران کشور نباشد و نمایندگان کارگران نتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

دست اندازی به حقوق مزدیِ کارگران

سهرابی تاکید کرد: اگر بخواهند تعیین دستمزد را از ید اختیار شورایعالی کار خارج کنند، بدترین بی عدالتی را در حق  کارگران روا داشته اند و در عین حال با این اقدام، همه مقاوله نامه های بنیادین بین المللی را نیز زیر پا گذاشته و از حیز انتفاع ساقط کرده اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه «امروز شاهد ناتوان ترین وزیر کار در ۴۰ سال گذشته هستیم» اضافه کرد: در تمام سال های پس از انقلاب، وزارت کار وزرایی با خطی مشی های فکری مختلف را تجربه کرده است که بعضاً در میان آن ها افراد قانون گرا هم بوده که تمکین به قانون کار نموده اند و جلسات شورایعالی کار را با چالش هایی برگزار کرده و دستمزد سالانه کارگران را تصویب نموده اند. اما امروز به دلیل ضعف مدیریت، متاسفانه شورایعالی کار را به اغما برده و شرایطی ایجاد کرده اند که نمایندگان کارگران جلسه را ترک می کنند.

به گفته سهرابی، امروز «اجماع» هیچ جایی در مذاکرات مزدی شورایعالی کار ندارد و آنچه از سوی وزیر کار و معاونان ایشان در نشست های مزدی می بینیم، تحکم و برخورد آمرانه ی فراقانونی ست.

تفرقه نیندازید!

او با بیان اینکه قصد دارند میان کارگران و تشکل های کارگری اختلاف و تفرقه بیندازند و از این طریق به مراد دل شان برسند؛ افزود: نمایندگان اصلی کارگران در شورایعالی کار تا امروز تن به امضای هیچ مصوبه ای نداده اند و نکته مهم و اصلی هم همین است؛ اینکه آیا فردی خاص، چیزی را امضا کرده یا نه، اهمیت چندانی ندارد چراکه نمایندگان کارگران در نهاد شورایعالی کار مشخص هستند و قرار نیست افرادی که خودشان پیمانکار هستند یا چند شرکت خصوصی ثبت داده و چندین کارگر برایشان کار می کنند، خود را در مقام نماینده کارگر جا بزنند و معادلات موجود را به نفع دولت و کارفرما تغییر دهند.

این فعال کارگری در ادامه تصریح کرد: مگر تا سال ۱۴۰۲ دبیر اتاق تعاون و ریاست تعاون یکی از استان ها به عنوان مثلاً نماینده کارگر در جلسات شورایعالی کار شرکت نمی کرد؟ وزیر و معاون روابط کار ایشان می دانستند که ایشان بازنشسته است و صلاحیت حضور ندارد ولی متاسفانه بازهم از ایشان دعوت می شد! در عین حال، این سناریو که دولت بخواهد یکی از تشکلات عالی کارگری را جذب و سایر تشکلات را دفع نماید، یک سناریوی نخ نما و مردود است و باید به آقایان وزرا و معاونان ایشان گفت، لطفاً از مسیر تفرقه اندازی نروید چون به جایی نمی رسید!

اختیار مزد را به مجلس ندهید!

سهرابی با بیان اینکه «بیش از اینها بذر بی اعتمادی در دل کارگران کشور نکارید» ادامه داد: هفته کارگر از راه رسیده و بعد از آن هم به جهت گزارش دادن در مجمع عمومی سازمان جهانی کار حاضر می شوید؛ آنجا چطور می خواهید از سه جانبه گرایی بگویید؟ آیا به مقاونامه های ۱۳۱ و۲۶ و ۸۷و۹۸و ۱۴۴... سازمان جهانی کار عمل کرده اید؟

او تاکید کرد که واگذاری تعیین دستمزد به مجلس شورای اسلامی، جز ضرر و غبن سنگینِ اجتماعی نتیجه ای نخواهد داشت: « اینگونه سیاست گذاری سطحی آقایان که تعیین دستمزد را به کمیسیون های مجلس بسپارند، غیرقانونی و کاملاً نادرست است و غیر از اینکه یک کار تخصصی را به بهارستان ببرند و هر روز کارگران ناراضی و مستاصل را  به حضور در پشت درب های بهارستان بکشانند ثمره ای دیگر نخواهد داشت. به راستی که قدری تفکر و تامل لازم است. باید پرسید آیا آن چنان از نمایندگان کارگران و مطالبه گری برحق کارگران زخم خورده اید که واقعاً می خواهید زیر میز بزنید و کل مناسبات سه جانبه را از میان بردارید! هیچ کجای قانون، چنین اختیار و مجوزی به وزیر کار و معاونان ایشان نداده است، نداده است.

به اعتقاد این فعال کارگری، به نظر می رسد منافع کارگران و حقوق قانونی آن ها به سخره گرفته شده است؛  قانون کاری که یادگار حضرت امام (ره) است، قرار است توسط این تصمیم گیران جراحی و تعدیل شود.

سهرابی هر نوع اصلاح قانون کار بدون جلب رضایت و موافقت صد درصدی کارگران و نمایندگان واقعی آن ها را یک اقدام نادرست و غیرقانونی دانست و تاکید کرد: کارگران در مقابل این نوع دست اندازی ها ساکت نمی نشینند؛ اگر قرار باشد قانون کار و حقوق مزدی و قانونی کارگران به نفع کارفرمایان و دولت، جرح و تعدیل شود، کارگران کشور سکوت نخواهند کرد؛ یک وقت خیال نکنند ریش و قیچی در دست خودشان است و می توانند طبق دلخواه، جراحی قانون را پیش ببرند!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم)
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است