Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@23:39:41 GMT

صادرات نفت ایران به ۱.۳ میلیون بشکه رسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۲۰۱

با افزایش خرید نفت ایران از طریق معافیت‌های داده شده، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بود و این افزایش در ماه جاری نیز مشاهده شده است.

علی‌رغم تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، طبق داده‌های کشتی‌رانی و منابع صنعت نفت، با افزایش خرید نفت ایران از طریق معافیت‌های داده شده، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بود و این افزایش در ماه جاری نیز برقرار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های ریفینیتیو ایکون و یک منبع آگاه از شرکتی که صادرات ایران را ثبت می‌کند، نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه فوریه، به طور میانگین، ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بوده است. میزان صادرات در ماه ژانویه بین ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز بوده و از مقداری که قبلا پیش‌بینی شده بود، بیشتر است.

افزایش صادرات ایران تاثیری کاهشی بر قیمت‌ها خواهد داشت که این در مقابل تاثیر توافق کاهش تولید اوپک که قیمت‌ها را تقویت کرده است، قرار دارد.

در همین زمینه یک منبع آگاه با اشاره به پایان تاریخ معافیت‌ها در ماه می، به رویترز گفت: ما معتقدیم در حال حاضر مشتریان ایران می‌خواهند قبل از این ضرب‌الاجل هرچه می‌توانند بیشتر خرید کنند.

این درحالیست که برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند صادرات نفت ایران در ماه ژانویه و فوریه، پایین‌تر از ۱ میلیون بشکه در روز باقی بماند.

داده‌های رفینیتیو نشان می‌دهد که همه کشور‌های دریافت‌کننده معافیت از تحریم آمریکا، شامل چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی، در ماه فوریه از ایران نفت وارد کرده‌اند.

در عین حال صادرات نفت ایران به شدت از سطح ۲.۵ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل ۲۰۱۸، پایین‌تر آمده است.

 

مهر

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CYc برچسب ها: آمار ، صادرات نفت ، ایران

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آمار صادرات نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد