Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قرجه طیار شرایط اقتصادی کشور را حساس خواند و ضمن تاکید بر عزم جمعی برای عبور از جنگ اقتصادی، گفت: به واقع مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند اما با این وجود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حماسه آفریدند و به مانند همیشه پشت نظام هستند، لذا دولت نیز باید برای کاهش فشارهای اقتصادی با تمام قوا وارد میدان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت برای وضعیت بحرانی و جنگی این روزها تدبیری بیاندیشد

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ها با فضاسازی‌ به دنبال تشدید و تثبیت گرانی ها هستند،ادامه داد: دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی شبانه روز و به طور استراتژیک و ویژه کار کرده و برای وضعیت بحرانی و حتی جنگی این روزها تدبیری بیاندیشد. 

باید جلوی قاچاق و فضاسازی‌هایی که منجر به گرانی بیشتر می‌شود را گرفت

وی با تاکید بر اینکه بیش از هر کاری برای غلبه بر گرانی ها و افسارگسیختگی قیمت ها در بازار کالاهای اساسی و دیگر بازارها همچون طلا، سکه, خودرو و... باید جلوی قاچاق و جوسازی که منجر به گرانی بیشتر می شود را گرفت چراکه فقط یک سری افراد از این شرایط نفع می برند.

طیار همچنین با انتقاد از سخنان برخی از مسئولان در رسانه های عمومی، افزود: مسئولان باید در صحبت های خود دقت نظر بیشتری به خرج دهند چراکه هر اظهارنظر از سوی آنها می تواند التهاب بازار را به دنبال داشته و قیمت کالاها را بیش از این افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار نظرهای نابه جا را آب در آسیاب دشمن ریختن عنوان کرد و گفت: بخشی از افزایش قیمت ها در حوزه هایی همچون خودروسازی، ارز، مسکن و... حباب است و مسئولان امر باید به دنبال حذف قیمت های کاذب باشند.

یکی از علل گرانی های اخیر در این است که  بی توجهی به وضعیت نقدینگی شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره برخی از دلایل اصلی گرانی های کنونی، توضیح داد: ارائه راه حل برای این مشکل منوط بر این است که اول عوامل ایجادکننده مشکل را بررسی کنیم، یکی از علل گرانیهای اخیر این است که در سال های گذشته بی توجهی به وضعیت نقدینگی در جامعه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ دولت مجلس شورای اسلامی گرانی کالاهای اساسی خودرو قاچاق رسانه نماینده مردم در مجلس افزایش قیمت مسکن نقدینگی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی جامعه ارز گرانی خودروسازی طیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟