Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: ما پیاز زعفران را برای حفظ ذخایر ژنتیکی در اختیار افغانستان قرار ندادیم اما شاهد قاچاق آن بوده و حالا نیز افغانستان جزو کشورهای تولیدکننده زعفران است. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمود سیادت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: باید این را در نظر داشته باشیم که صادراتی که در نیمه ابتدایی امسال و در ادامه آن تا پایان سال صورت گرفته  متاثر از نوسانات نرخ ارز بوده چراکه قیمت تمام شده کالاها برای خریداران خارجی توجیه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این وضعیت ما نباید به رشد صادرات ببالیم چراکه این وضعیت، اصلا صادرات به حساب نمی‌آید بلکه خروج کالا از مرزهای کشور است و صادرات نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دقیقی دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه سال‌های طولانی جنگ در افغانستان این کشور را به یک واردکننده تبدیل کرده است، اظهار داشت: با وجود این، اراده زیادی در این کشور وجود دارد که از واردکننده صرف به صادرکننده تبدیل شود و  ما نیز برای ادامه فعالیت در این کشور نباید تنها به صادرات فکر کنیم بلکه باید به فکر توسعه سرمایه‌گذاری و ارتقاء دانش فنی در این کشور باشیم.

صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها افزایش یافتآل اسحاق: انتقادها از بانک مرکزی درباره نحوه بازگشت ارز صادراتی است300میلیون دلار از صادرات محصولات گلخانه‌ای عاید کشور می‌شود

سیادت تأکید کرد: اشتباهاتی که ما برای نبردن فناوری به کشور افغانستان داشته‌ایم غیرقابل انکار است؛ به عنوان مثال ما پیاز زعفران را برای حفظ ذخایر ژنتیکی در اختیار افغانستان قرار ندادیم اما شاهد قاچاق آن بوده و حالا نیز افغانستان جزو کشورهای تولیدکننده زعفران است در صورتی که می‌توانستیم با کمک به افغانستان، در راستای توسعه کشت زعفران امتیاز دوستی بالاتری گرفته و علاوه بر آن برندینگ و مدیریت بازار را نیز در دست بگیریم.

وی بیان کرد: بازار افغانستان هنوز هم برای ما ظرفیت‌های زیادی دارد اما باید به این نکته توجه کرد که در مراوده با آنها باید به مصالح مشترک فکر کرد و تنها به فکر منافع یک طرفه تجار ایرانی نبود.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟

تصاویری از روان‌آب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند را مشاهده می‌کنید. مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد هستند. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد