Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به قانونمند شدن درآمد پزشکان گفت: پزشکان باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند تا درآمدشان از نظر مالیاتی قابل کنترل باشد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: کلیات بودجه تغییر چندانی با بودجه 97 ندارد و تکرار همان بوده و تنها درآمدها و هزینه‌های دولت 20 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح دلیل مخالفت خود با کلیات بودجه افزود: برخی موضوع‌های مهم و جدی مانند مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت در آن دیده نشده درحالی‌که کاهش این وابستگی امکان پذیر است.

پورمختار بیان کرد: ردیف‌ها و جدول‌های بودجه هم همچنان مبهم است و آن طور که باید به آن پرداخته نشده و وضعیت شرکت‌های دولتی هم مغفول مانده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وضعیت مالی شرکت‌های دولتی باید مورد حسابرسی جدی قرارگیرند و هرچند قدم های کوچکی در کمیسیون تلفیق برای افزودن این بخش به کلیات بودجه برداشته شده، اما کافی نیست.

پورمختار با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق با توجه به شرایط جامعه پاسخگو نیست، اعلام کرد: مقدار تورم چندین برابر است و 20 درصد افزایش، مشکل قشر حقوق بگیر را برطرف نمی‌کند، اما این رقم با توجه به شرایط اقتصادی و ملاحظه مقدار درآمد سال آینده کشور در نظر گرفته شده است.

وی از توجه به معیشت مردم در بودجه 98 خبر داد و افزود: پس از تأکید مقام معظم رهبری، دولت 14 هزار میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص داده که امید است با تحقق درآمدهای نفتی و تخصیص آن شاهد تهیه کالاها و غذا و داروی مورد نیاز مردم باشیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت تصریح کرد: مشکل اصلی به نوع مدیریت کشور برمی‌گردد و شاهد ضعف و بی‌تدبیری در این حوزه هستیم و باید اصلاحی در این زمینه انجام شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

پورمختار با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه 98 که در کمیسیون تلفیق اضافه شده هم گفت: قانونی کردن بورس انرژی از مهم‌ترین موارد است به‌طوری که وزارت نفت موظف به فروش 2 میلیون تن نفت خام سبک، 3 میلیون نفت خام سنگین و 2 میلیون تن میعانات گازی شده است.

وی افزود: بر اساس لایحه بودجه به دولت اجازه داده شده تا محصولات نفتی چون نفت، بنزین و گازوئیل را در مرزها با قیمت فوب خلیج فارس(آزاد کردن یک‌باره قیمت) بفروشد که این کار درآمد خوبی را برای کشور به دنبال دارد.

نماینده همدان در مجلس: کلیات بودجه 98 شفاف نیست موافقان و مخالفان کلیات بودجه 98 در کمیسیون تلفیق مشخص شدند+اسامیاحتمال ارجاع کلیات لایحه بودجه به دولت

عضو کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد: درآمد قابل ملاحظه حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها هم بیش از 150 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قرار است برای برای حمایت از تولید و اشتغال و صنایع هزینه شود.

پورمختار از اختصاص هزار و 400 میلیارد تومان به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی در بودجه 98 خبر داد و گفت: 8 هزار و 400 میلیارد تومان هم برای کاهش فقر مطلق در جامعه به کمیته امداد تعلق می‌گیرد.

وی مطرح کرد: در حوزه کمک به اشتغال هم 60 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در قالب تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و برای ادامه و تکمیل طرح‌ها هم از ظرفیت اوراق مشارکت یا اسناد خزانه اسلامی استفاده می‌شود.

پورمختار اعلام کرد: در لایحه بودجه 50 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به این کار اختصاص یافته تا از این ظرفیت در نبود نقدینگی برای تکمیل طرح‌ها استفاده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برای تشویق فعالان بخش توسعه نفت و گاز هم بانک‌ها باید از منابع داخلی خود به آن‌ها تسهیلات داده و دولت هم ملزم به تکمیل مسکن مهر و ترمیم بافت‌های فرسوده در سال 98 شده است.

پورمختار از معافیت مالیاتی درآمدهای 2 میلیون و 700 هزار تومان و پایین‌تر خبر داد و افزود: با پلکانی شدن مقدار مالیات، افرادی که بالاتر از این مبلغ درآمد دارند باید 15 تا 35 درصد مالیات بپردازند.

وی با اشاره به قانونمند شدن درآمد پزشکان هم بیان کرد: پزشکان باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند تا درآمدشان از نظر مالیاتی قابل کنترل باشد و از طرف دیگر به کارانه پزشکان در طرح نظام سلامت که مورد غفلت واقع شده بود بر اساس مقدار آن مالیات تعلق می‌گیرد.

پورمختار گفت: امید است با تصویب لایحه بودجه 98 شاهد تحقق، تخصیص و عملیاتی شدن آن در حوزه زیرساختی و اجرایی کشور بوده و برای حوزه اشتغال و تولید که به بودجه‌های عمرانی وابسته است، مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد : اسرائیل فهمید که سمه ما چقدر پر زور است و پاسخی که داده شده، در حد تنبیه اسرائیل بود.

سید کاظم دلخوش، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی اظهارداشت: اسرائیل فهمید که سمبه ما چقدر پر زور است و پاسخی که داده شده، در حد تنبیه اسرائیل بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک جرثومه فسادی که هرچقدر جلوی خود را بازتر می‌دید حملات رو تشدید‌تر می‌کرد. الان فکر می‌کنم با این حرکت سپاه، اسرائیل سر جای خود نشست، زیرا بعد از این دیگر پاسخ‌هایی که دریافت می‌کند پاسخ‌های آسانی نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اسرائیل هیچ زمانی تاریخ و ملتی نداشته و ندارد؛ ملتی که در آن پهنه جغرافیایی است ملت فلسطین است.

دلخوش در پایان اظهار داشت: از عزیزان سپاه، دستگاه‌های نظامی و انتظامی که در مقابله با دشمنان به خوبی ایستادگی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم، و ملت ایران هم از این عمل قطعاً تقدیر کرده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم