Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه  ۳۷ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین  از جمله انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس جهت تست و معاینه فنی به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه نمودند.

ارسلان شکری  افزود : از نزدیک به ۳۷ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بیشتر از ۳۵ هزار خودرو از معاینه فنی قبول و نزدیک به ۲ هزار خودرو نیز از آزمایش ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد : معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده ای برخوردار بوده و بویژه در اتوبوس ها و مینی بوس ها این معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی دنبال میشود..

شکری گفت: در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک ها و ...  تست می شود.

وی گفت: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس ها و مینی بوس ها بوده و آج لاستیک و میزان آلایندگی و تست سرعت نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست ضمن اینکه خود ایمنی وسیله نقلیه شان را بصورت مرتب تست و کنترل می کنند و تمام موارد ایمنی را در نظر میگیرند حتما جهت کنترل بیشتر به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده و از سالم و ایمن بودن وسیله نقلیه خود اطمینان بیشتری حاصل کنند.

نویسنده: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاینه فنی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد