Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:32:40 GMT

آب سد شیرین دره، هشتم اسفندماه رهاسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۹۷۸

آب سد شیرین دره، هشتم اسفندماه رهاسازی می شود

فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: هشتم اسفندماه، آب سد شیرین دره رهاسازی خواهد شد و تمام تمدیدات لازم آن دیده شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه؛ محمود رضا معموری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهارکرد: در حال حاضر روزانه ۱۵ سانتی متر بر حجم آب سد شیرین دره اضافه می شود و در حال حاضر ۵۰ میلیون متر مکعب سد شیرین دره ذخیره آبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ذخیره آبی سد شیرین دره ۶۰ میلیون متر مکعب می باشد که طبق درخواست آب منطقه ای برای رهاسازی در هشتم اسفند ماه، سیل مدیریت شده را خواهیم داشت.

 

فرماندار مانه و سملقان با بیان این مطلب که تمام ارگان ها و دستگاه های مدیریت بحران باید به صورت آماده باش باشند، افزود: تمام مرخصی های مدیران و کارمندان در این روزها لغو خواهد شد و بخشداران با همکاری دهیاران برای اطلاع رسانی، اقدامات لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که اگر مدیریت کامل برای رهاسازی انجام نگیرد از رهاسازی آب سد شیرین دره جلوگیری خواهم کرد، افزود: برای اینکه مشکلی رخ ندهد باید همه دست به دست هم بدهیم تا رهاسازی در این زمان به نحوء احسن صورت بگیرد.

 

معموری تصریح کرد: در زمان رهاسازی آب سد شیرین دره همه تقاطع باید یک نیرو باشد که تردد در آن زمان انجام نگیرد تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

 

وی با تاکید بر همکاری هلال احمر گفت: در صورت کمبود نیرو از استان درخواست شود تا با مشکل روبه رو نشویم.

 

معموری همچنین با اشاره به مشکلات اهالی روستای زوعلیا گفت: با توجه به به بارش باران در روزهای اخیر شاهد ریزش سنگ و برخورد با برخی از دامداری های این اهالی شده ایم.

 

وی افزود: چند خانواری که در مسیر ریزش کوه هستند با توجه به ابلاغ و بازدیدی که صورت گرفته است باید هرچه سریعتر تخلیه شوند.

 

فرماندار مانه و سملقان بیان کرد: بنیاد مسکن موظف است ودیعه مسکن این چندخانوار را پرداخت کند تا آنها بتوانند برای خود سرپناهی به صورت اجاره در شهر آشخانه یا روستاهای اطراف داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که روستای زوعلیا به عنوان روستای هدف گردشگری است، اظهارداشت: با در نظر گرفتن شهرکی برای اهالی و انتقال آنان به آن مکان، این روستا به روستای بوم گردی تبدیل شود.

 

شهرستان مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و سد شیرین دره به عنوان بزرگترین سد استان خراسان شمالی با ۹۱ میلیون متر مکعب حجم مخزن ساخته شده که با توجه به رسوبات از سال ۸۸ تاکنون ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار متر مکعب حجم مفید مخزن می باشد، که در زمان رهاسازی ۱۲ الی ۳۰ میلیون متر مکعب آب باید از مخزن خارج شود. 

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان استان بوشهر اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب حضرت ام البنین سلام الله علیها آموزش و پرورش جشنواره قرآنی انقلاب به روایت هنر مجلس ستاد مدیریت بحران اجتماعی مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تامین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری خبر داد.

سعید شهند ۶ اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب رهاسازی‌شده است. 

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی،طالقان،قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تامین خواهد شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو