Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه دو محموله قاچاق گیاه مرتعی کما در منطقه خوار توران بیارجمند توسط ماموران حفاظتی اداره منابع طبیعی شاهرود کشف شد گفت: متهمان که در نیمه‌های شب گذشته در حال تردد با دو خودرو در منطقه بودند توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی بیارجمند شناسایی و به پاسگاه زمان‌آباد منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه برداشت بی‌رویه گیاهان مرتعی تخریب منابع طبیعی را به دنبال دارد که در اکثر مواقع قابل جبران هم نیست، ابراز داشت: برداشت و حمل گیاهان دارویی، مرتعی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است و بر اساس موارد قانونی، قاچاق کالا محسوب می‌شود.

کشاورزیان بابیان اینکه حمل بی مجوز چوب و گیاهان مرتعی علاوه بر ضبط مال، مجازات جزای نقدی و حبس را برای محکومان به دنبال دارد، تصریح کرد: هر بوته از کما، حاصل جوانه مولد گل آن است که در صورت برداشت سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره احیا شود و بذر خاصی برای کاشت ندارد به همین دلیل برداشت کما از مراتع شهرستان تحت کنترل و نظارت است.

وی بابیان اینکه هم‌زمان با فصل رویش این گیاه (اواخر بهمن‌ماه)، گشت‌های نظارتی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها به مناطق تحت پوشش اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در اثر خشکسالی این گیاه در معرض نابودی است بنابراین حفاظت از آن در دستور کار منابع طبیعی شاهرود قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود افزود: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و غیره را با شماره تماس ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل» اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

انتهای پیام / گ

جزئیات کشف ۲ محموله قاچاق گیاه مرتعی کما در خارتوران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رستمیان شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاراج منابع طبیعی تبعات زیست محیطی را برای آینده به همراه دارد، ابراز داشت: در این راستا پلیس با هر گونه فعالیت غیر قانونی قطع درختان جنگلی و محصولات مرتبط برخورد خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: پلیس در انجام این مهم نقش کلیدی و محوری دارد و تمام قد برابر محیط زیست و منابع ملی حفاظت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۳ تن و ۳۶ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: این کشفیات توسط مأموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی انجام گرفته است.

رستمیان ضمن بیان اینکه ۱۱ قاچاقچی منابع طبیعی طی فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند، تصریح کرد: برخی از این متهمان از استان‌های دیگر، سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند که با تیز بینی مأموران به دام افتادند.

وی ضمن بیان اینکه هشت خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است، افزود: طرح‌های مبارزه با قاچاق منابع طبیعی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088757

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!