Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا -رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: بر اساس مطالعات طرح جامع هم اکنون تراکم جمعیت شهر زنجان 80 نفر در هکتار است و محدوده کنونی شهر ظرفیت پذیرش 900 هزار نفر جمعیت (2 برابر جمعیت فعلی) را دارد.

حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق ضوابط و مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری تا زمانی که تراکم جمعیت در محدوده شهر به 120 نفر در هکتار نرسد، افزایش محدوده ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: به همین دلیل مشاور طرح از افزایش محدوده اجتناب کرده و مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و مدیریت استانی متفق القول عدم افزایش محدوده را تایید کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تغییر محدوده شهر از موضوع های چالشی است که عده ای از شهروندان را درگیر خود کرده و لازم است برای حل این مسئله راهکاری ارائه شود.
حمیدی یادآور شد: طرح جامع شهر زنجان توسط مهندسین مشاور با تجربه و سطح بالا تهیه شده و انرژی زیادی توسط کارشناسان راه و شهرسازی، مدیریت شهری و استانی صرف آن شده است.
وی اضافه کرد: بطور طبیعی هر طرح توسعه شهری دارای نقاط ضعف و قوتی بوده و در این میان طرح جامع زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: حتی در صورتی که افزایش محدوده در استان تایید شود، چون تصویب نهایی طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی خواهد بود، با توجه به مغایرت موضوع افزایش محدوده با قوانین ملاک عمل شورایعالی به طور قطع به یقین با آن مخالفت خواهد شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: اینکه گفته می شود اداره کل راه شهرسازی بخشی از زمین های خود را در طرح جامع وارد محدوده کرده، حرف درستی نیست و این افزایش محدوده در سال 1390 در راستای اجرای طرح مسکن مهر انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا باید زمین های خارج از محدوده که بصورت غیر قانونی در قالب فیش های زمین مسکونی به مردم فروخته شده یر قانونی در قالب فیش های زمین مسکونی به مردم فروخته شده ،تعیین تکلیف گردد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: طرح جامع و متولیان امر باید راهکار خود را در این زمینه ارائه کرده و لازم نیست حل این مسئله صرفا با افزایش محدوده و در قالب کاربری مسکونی انجام گیرد.
به گفته حمیدی، طرح جامع شهر زنجان هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در ادامه مسیر طولانی برای تصویب طرح جامع پیش رو وجود دارد و لازم است این موضوع ابتدا در کارگروه زیربنایی و شهرسازی، سپس در شورای برنامه ریزی استان، پس از آن در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری و نهایت در صحن شورای عالی مطرح و به تصویب برسد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محدوده شهري طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در آئین تکریم و معارفه معاونت‌های مسکن و ساختمان و توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است، گفت: اجرای این تعداد واحد مسکونی با این حجم بالا تلاش مضاعفی می‌خواهد.

وی بر لزوم وفاق و همدلی بین کارکنان تاکید و با بیان اینکه در این شرایط کاری سخت و حساس، برنامه‌ها و کارها با همدلی جلو می‌رود، افزود: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می‌کند، آثار آن در اداره‌کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

این مسؤول ادامه داد: باید همه دست به دست هم داده و در این روزهای حساس، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به خوبی اجرا کنیم.

قزوینیان تاکید کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری و پرداختی، کارکنان این اداره‌کل با جان و دل کار می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند بوده و در این میان باید با کم‌ترین هزینه بیشترین راندمان کاری را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تکریم ارباب رجوع را یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های مهم در نظام اداری عنوان کرد و افزود: باید با صبر و حوصله تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.

قزوینیان خاطرنشان کرد: پیگیری امور یکی از اصولی است که در کنار کیفیت و کمیت باید مورد تاکید همه کارکنان اداره‌کل راه و شهرسازی استان باشد.

در این مراسم از خدمات چندین ساله سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و محسن محرمی یگانه هم به عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل منصوب شد.

کد خبر 6087314

دیگر خبرها

  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود