Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-51 گروه آمريکايي خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شدند،بغداد به واردات انرژي از ايران ادامه مي دهد و ريابکوف:اينستکس امکان تجارت ايران با کشورهاي ديگر را فراهم مي کند ازمهمترين خبرهاي 12 ساعت گذشته ايرنا بود.

اخبار داخلي
*********
تهران-وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تئاتر باعث سلامت رواني جامعه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساوه-وزير راه و شهرسازي گفت: اصلاح هندسي تقاطع هاي خطرناک، ساماندهي و ايمن سازي معابر پرحادثه از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي ايام نوروز 98 است.
يزد-وزير علوم،تحقيقات و فن آوري گفت: ساماندهي و کيفي سازي مجموعه آموزش عالي کشور يک تکليف قانوني و در اولويت است که در وزارتخانه به صورت جدي دنبال مي شود.
شيراز-وزير صنعت،معدن و تجارت با بيان اينکه ايران هم اينک رتبه هجدهم توليد آلومينيوم را در جهان دارد، گفت:هدف دولت، توليد يک ميليون و 500 هزار تن آلومينيوم در کشور است.
بجنورد-معاون اداري و مالي وزير علوم،تحقيقات و فناوري گفت: با توجه به هزينه کرد 75 درصدي بودجه دانشگاه ها در بخش حقوق و مزايا، بودجه منظور شده براي اين وزارتخانه در سال آينده پنج درصد نسبت به امسال کاهش دارد.
تهران-سيدضياء هاشمي مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) با بيان اينکه ايران در 40 سال گذشته در برابر فشارهاي مختلف از جمله جنگ و تحريم مقاومت کرده است، تاکيد کرد که ايران با اطمينان و صلابت در مسير موفقيت و پيشرفت به حرکت خود ادامه مي دهد.
اخبار خارجي
*********
تهران-محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران ماجراجويي هاي رژيم صهيونيستي را خطرناک خواند و افزود که اين رژيم حريم هوايي لبنان و سوريه و همچنين حقوق بين الملل را نقض مي کند.
تهران-دموکرات هاي مجلس نمايندگان آمريکا قصد دارند روز جمعه قطعنامه اي عليه تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور براي اعلام وضعيت اضطراري ملي به کنگره ببرند.
تهران-وزارت خارجه قطر سياست هاي رژيم صهيونيستي درقبال قدس و مسجدالاقصي را محکوم کرد و خواستار اقدام فوري جامعه جهاني براي توقف اين اقدامات رژيم صهيونيستي شد.
مسکو-معاون وزير خارجه روسيه اعلام کرد: ساز وکار مالي اروپا با ايران (اينستکس) امکان تجارت ايران با کشورهاي ديگر را فراهم مي کند.
تهران-معاون وزيرخارجه سوريه گفت: آزادسازي و بازپس گيري جولان از اشغال رژيم صهيونيستي حق قانوني و مسلم دولت و ملت سوريه است.
تهران-منابع خبري گزارش دادند: محمدبن سلمان وليعهد سعودي در سفر به هند از سرمايه گذاري 100 ميليارد دلاري در هند خبر داد.
تهران-تارنماي «بلومبرگ» گزارش داد که بغداد به رغم تحريم هاي آمريکا به واردات انرژي از ايران ادامه خواهد داد و در اين زمينه به توافق نهايي با تهران نزديک شده است.
تهران-«خيرت کابالاري» مدير منطقه خاورميانه و شمال آفريقاي صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) در بيانيه اي اعلام کرد: 11 ميليون کودک يمني براي زنده ماندن به کمک هاي بشردوستانه نياز دارند.
تهران-محمدعلي الحوثي رئيس کميته عالي انقلاب يمن گفت: ائتلاف سعودي با درخواست سازمان ملل متحد براي اجراي طرح استقرار نيروهاي بين المللي در الحديده موافقت نکرده است.
تهران-کشورهاي اروپايي به منظور شناسايي تروريست ها و جلوگيري از بروز حملات تروريستي احتمالي، مدارک شناسايي تمامي شهروندان را مجهز به بخش شناسايي اثر انگشت مي کنند.
تهران-«ژان ايو لودريان» وزير خارجه فرانسه مدعي بازداشت يک شهروند فرانسوي در ايران شد و اظهار داشت که پاريس در اين باره درحال رايزني با مقام هاي ايراني است.
تهران-پنجاه و يک گروه حامي دمکراسي در آمريکا از قانونگذاران اين کشور خواستند تا از بازگشت ايالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمايت کنند.
تهران-مشاور سياسي و رسانه اي رئيس جمهوري سوريه گفت: آمريکا و هم پيمانانش با پشتيباني از تروريست ها و مانع تراشي در مسير حل وفصل سياسي بحران، براي طولاني تر شدن اين جنگ تلاش مي کنند.
مسکو-وزير خارجه روسيه اعلام کرد: تهديد آمريکا عليه نظاميان ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و مداخله مستقيم در امور داخلي اين کشور است.
پکن-رييس مجلس شوراي اسلامي که به دعوت همتاي چيني خود به پکن سفر کرده است اعلام کرد: نگاه ايران و چين در خيلي از مسايل مهم بين المللي از جمله «مساله صلح» خيلي مشابه است.
تهران-قربانيان رسوايي اخلاقي واتيکان خواستار ديدار با پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان شدند تا برکناري اسقف هاي پنهان کار در مورد سواستفاده هاي جنسي را از وي مطالبه کنند.
يزد-سفير آفريقاي جنوبي در ايران با بيان اينکه ايران در تبادلات تجاري خود نبايد فقط منتظر اروپا باشد،گفت: جمهوري اسلامي بايد تنوع تجاري خود را بالا برده و با تعريف سيستم هاي مالي، با آفريقا ، آسيا و آمريکاي جنوبي بيشتر تجارت داشته باشد.
تهران-مشاور امنيت ملي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که وابسته نظامي ونزوئلا در سازمان ملل متحد «خوان گوايدو» رهبر مخالفان را به رسميت شناخته است.
تهران-روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام هاي آمريکايي و غيرآمريکايي نوشت: نزديک ترين متحدان ايالات متحده در اروپا درخواست دولت دونالد ترامپ براي ماندن در سوريه پس از عقب نشيني نيروهاي آمريکا را رد کردند.
تهران-سخنگوي وزارت خارجه ايران در ارتباط با ادعاي دولت ترامپ مبني بر علاقه به مذاکره، تاکيد کرد: آمريکا به دنبال مذاکره جدي نيست و اول بايد اعتماد ازدست‌رفته را احيا کند.
تهران-با گذشت چند ماه از نشست سوچي در اواخر شهريور، بالاخره يکي از مقامات روسيه يکشنبه گذشته اعلام کرد که به زودي عمليات آزادسازي ادلب از دست تروريست هاي تکفيري در روزهاي آينده آغاز مي شود.
شبک**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر نمود.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم رؤسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق رؤسای دو کشور تبادل هیأت‌ها میان مؤسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگوهای دینی را مفید و مؤثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسرائیل تشکر کرد.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسرائیل، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجدداً حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

کد خبر 6096478 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟