Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:57:29 GMT

نکات دارویی بیماران ضد انعقادی قبل از عمل ارتوپدی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۳۷۱

نکات دارویی بیماران ضد انعقادی قبل از عمل ارتوپدی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدجواد مرتضوی، در کنفرانس ماهانه انجمن، در ارتباط با نکات حیاتی در جراحی بیمار تحت درمان با ضدانعقاد، گفت: امروزه بیماران بسیاری از مشکلات قلبی و مغزی رنج می‌برند و برای پیشگیری از این مشکلات در آنها داروهای ضدانعقادی توسط پزشکان تجویز می‌شود. 

وی افزود: این افراد نکاتی را باید قبل از انجام جراحی‌های ارتوپدی در نظر بگیرند و سئوالاتی در این زمینه با پزشک خود قبل از جراحی مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: آسپرین یکی از مهم ترین داروهای ضدانعقادی برای جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شمار می‌رود که بیماران دچار مشکلات قلبی و عروقی روزانه یک آسپرین بچه ۸۱ میلی‌گرمی استفاده می‌کنند و قبل از جراحی ارتوپدی این افراد توصیه می‌شود که آسپرین آنها قطع نشود چرا که اثر محافظتی بر روی قلب و مغز گذاشته و قطع ناگهانی آن سبب آسیب‌ رسیدن به بیمار می‌شود.

وی افزود: دسته دوم داروهای ضدانعقادی داروهایی به نام پلاویکس است که بیمارانی که از این دارو استفاده می‌کنند قبل از عمل ارتوپلاسی احتمالاً ۳ تا ۵ روز قبل باید داروی ضدانعقادی خون را قطع کنند که بر اساس مدت زمان مصرف دارو و بیماری زمینه‌ای پزشک برای آنها امکان قطع دارو و احتمال داروی جایگزین را می‌دهد که این مسأله بر اساس تشخیص پزشک است. 

این فوق تخصص جراحی زانو و لگن خاطرنشان کرد: دسته سوم از داروهای ضدانعقادی داروهای مانند وارفارین است که بیماران به دلیل برخی از مشکلات قلبی همچون دارا بودن دریچه مصنوعی و فلزی قلب یا زمانی که دهلیز قلب آنها خوب منقبض نمی‌شود این دارو را استفاده می‌کنند و قبل از انجام جراحی ارتوپدی برای این بیماران حتماً تحت‌نظر پزشک متخصص داروی آنها قطع می‌شود و جایگزین به صورت قطع برای این دارو توسط پزشک تجویز خواهد شد.

مرتضوی گفت: در حال حاضر داروهای جدیدتری در حوزه ضدانعقادی همچون دابیگاتران برای برخی از بیماران تجویز می‌شود که قبل از عمل و ۳ تا ۴ روز پیش از آن باید دارو قطع شود که ممکن است نیازی به جایگزین نباشد.

کد خبر 4548368 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن جراحان ارتوپدی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم