Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:23:07 GMT

طرح آبرساني خلخال تکميل مي شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۵۵۷

طرح آبرساني خلخال تکميل مي شود

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - معاون شرکت آب منطقه اي استان اردبيل گفت: با تکميل عمليات اجرايي خط انتقال آب از سد بفراجرد تا تصفيه خانه اين پروژه تا اواسط سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا ، سيامک ستاري روز پنجشنبه در نشستي با فرماندار خلخال افزود: در اين طرح 3.5 هکتار از اراضي اشخاص واقع در مسير عبور خط انتقال آب از سد خانقاه بفراجرد و تامين کننده اصلي آب شرب خلخال تملک مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: مالکان اراضي واقع شده در مسير خط انتقال از اهالي روستاهاي خانقاه بفراجرد ، طولش و خوجين هستند که در صورت همکاري با شرکت آب منطقه اي براي واگذاري و تملک ، اجراي عمليات خط انتقال شتاب خواهد گرفت.
ستاري گفت: نرخ اراضي مسير خط انتقال آب توسط کارشناسان رسمي دادگستري قيمت گذاري شده و هر 2 طرف شرکت آب منطقه اي استان و مالکان ملزم به رعايت نظر قطعي اعلام شده در دريافت و پرداخت قيمت اين زمين ها مي باشند.
به گفته او ، طول مسير خط انتقال آب از محل سد بفراجرد تا تصفيه خانه آب 11.5 کيلومتر است که 7 کيلومتر آن با همکاري اهالي روستاي خانقاه بفراجرد اجرا شده است.
وي افزود: براي تکميل و بهره برداري از بزرگترين طرح آبرساني شرب استان اردبيل در خلخال 2 هزار ميليارد ريال هزينه شده است.
ستاري گفت: براي احداث سد خانقاه بفراجرد با گنجايش بيش از 6 ميليون متر مکعب و 90 درصد پيشرفت فيزيکي 900 ميليارد ريال هزينه شده و براي تکميل آن 200 ميليارد ريال اعتبار جديد هزينه خواهد شد.
او با بيان اينکه اين سد علاوه بر تامين آب شرب خلخال و 30 روستاي مجاور سد بخشي از آب اراضي کشاورزي پاياب را تامين خواهد کرد، اظهار داشت: اين پروژه تيرماه سال آينده افتتاح خواهد شد.
وي افزود: تصفيه خانه آب خلخال براي نخستين بار با استفاده از روش بي او تي با سرمايه گذاري چند شرکت بزرگ داخلي در حال اجرا بوده و شرکت هاي مجري آن تاکنون اعتباري بالغ بر 380 ميليارد ريال هزينه کرده و براي تکميل ان نيز 200 ميليارد ريال اعتبار جديد هزينه خواهد شد.
او بيان کرد: با تکميل و افتتاح اين طرح آب شرب سالم ، بهداشتي و پايدار اين شهر و چند روستاي جوار سد بفراجرد در ميان مدت 30 ساله تامين مي شود.
فريدون بابايي ، فرماندار خلخال نيز در اين نشست گفت: نرخ اعلام شده براي زمين هاي اشخاص عادلانه بوده و انتظار از مالکان همکاري با شرکت آب منطقه اي براي تسريع در عمليات اجرايي و تکميل اين پروژه حياتي است.
خلخال در جنوب اردبيل قرار دارد.
7009/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی شهر نیر اختصاص یافته و این پروژه عمرانی امسال تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دولت شهر نیر اختصاص یافته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع مشکلات آب شرب نیر اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین نیز در بالادست شهر برای احداث زیرساخت‌های آبرسانی از جمله منبع آب تامین شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نیر با جدیت در حال پیگیری بوده و تا هفته دولت امسال برطرف خواهد شد.
نیکزاد به مشکل سه‌راهی میراشرف نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سه‌راهی میراشرف به سمت شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته و راه ۲ روستای شهرستان نیر هم در سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل طرح آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب نیز خبر داد و افزود: امسال باید با پیگیری‌های لازم شهرک دامپروری نیر تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل انشعاب گاز متقاضیان در منطقه گردشگری بولاغلار نیز برطرف شده است، افزود: از محل سفر سابق وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش شهرستان نیر اختصاص یافته بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.
علیرضا حسینی، فرماندار نیر هم در این جلسه گزارشی از روند اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان ارائه داد.

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد