Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@15:23:23 GMT

مسوول وزارتی از نویسنده مسیحی در ارومیه دلجویی کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۹۰۶

مسوول وزارتی از نویسنده مسیحی در ارومیه دلجویی کرد

به گزارش ایرنا سید علی حسینی شامگاه چهارشنبه در این دیدار گفت: قلم فرسایی نویسندگان اقوام و ادیان مختلف ساکن در جای جای ایران اسلامی یک برکت محسوب می شود و با استناد به تجربه های جهانی می توان از تنوع فرهنگی به عنوان بستر مناسبی برای تقویت هویت ملی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه ایرانیان با وجود تنوع در زبان و مذهب به وطن خود علاقه مند هستند، اضافه کرد: بیست و پنج سند بین المللی، تنوع فرهنگی در جامعه جهانی را ارزشمند می شمارد و این ویژگی به همراه تنوع زیستی از میراث بشریت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفتمان مهربانی بین اقوام را ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: از رنگین کمان ادیان در کشور باید در راستای انجام اتحاد و انسجام ملی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بیان کرد: همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی شعار نیست و نمود عینی دارد و همه هنرمندان استان از اقوام و ادیان مختلف در خلق اثر در این خطه آزاد هستند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: همه ساکنان استان فارغ از هر دین و مذهبی روزهای ملی نظیر 22 بهمن را گرامی می دارند و در این مراسم حضور پرشور دارند.
به گزارش ایرنا «فلورانس مالخام»، نویسنده اقلیت های مذهبی نیز در این دیدار با اشاره به حس وطن دوستی و لزوم انتقام این ویژگی در آثار خود گفت: چاپ کتاب با وجود سختی های فراوان در شهرستان ها انجام می شود اما پخش و توزیع کتاب در شهرها با چالش جدی روبرو است.
«مالخام خانقاه» متولد 1348 در کرمانشاه بوده و از سال ها پیش ساکن ارومیه است؛ از رمان های وی می توان به «در اوج» و «نهال های برومند» اشاره کرد؛ عشق به وطن، هویت ملی و دعوت به صلح از ویژگی های آثار این نویسنده محسوب می شود.
مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه وارد ارومیه شد؛ دیدار با هنرمندان اقلیت های مذهبی در رشته های موسیقی و نویسندگی، بازدید از مراکز فرهنگی و برخی طرح های عمرانی فرهنگی و همچنین ملاقات با مسوولان آذربایجان غربی از برنامه های «سید علی حسینی» در این سفر عنوان شده است.
7129/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 دین عشق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسالمت آمیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر