Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ دکتر سیدمحمدجواد مرتضوی دبیر انجمن ارتوپدی ایران در کنفرانس ماهانه انجمن در ارتباط با نکات حیاتی در جراحی بیمار تحت درمان با ضدانعقاد اظهار داشت: امروزه بیماران بسیاری از مشکلات قلبی و مغزی رنج می‌برند و برای پیشگیری از این مشکلات در آنها داروهای ضدانعقادی توسط پزشکان تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد نکاتی را باید قبل از انجام جراحی‌های ارتوپدی در نظر بگیرند و سؤالاتی در این زمینه با پزشک خود قبل از جراحی مطرح کنند.

دبیر انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: آسپرین یکی از مهمترین داروهای ضدانعقادی برای جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شمار می‌رود که بیماران دچار مشکلات قلبی و عروقی روزانه یک آسپرین بچه 81 میلی‌گرمی استفاده می‌کنند و قبل از جراحی ارتوپدی این افراد توصیه می‌شود که آسپرین آنها قطع نشود چرا که اثر محافظتی بر روی قلب و مغز گذاشته و قطع ناگهانی آن سبب آسیب‌ رسیدن به بیمار می‌شود.

وی افزود: دسته دوم داروهای ضدانعقادی داروهایی به نام پلاویکس است که بیمارانی که از این دارو استفاده می‌کنند قبل از عمل ارتوپلاسی احتمالاً 3 تا 5 روز قبل باید داروی ضدانعقادی خون را قطع کنند که بر اساس مدت زمان مصرف دارو و بیماری زمینه‌ای پزشک برای آنها امکان قطع دارو و احتمال داروی جایگزین را می‌دهد که این مسأله بر اساس تشخیص پزشک است.

این فوق تخصص جراحی زانو و لگن خاطرنشان کرد: دسته سوم از داروهای ضدانعقادی داروهای مانند وارفارین است که بیماران به دلیل برخی از مشکلات قلبی همچون دارا بودن دریچه مصنوعی و فلزی قلب یا زمانی که دهلیز قلب آنها خوب منقبض نمی‌شود این دارو را استفاده می‌کنند و قبل از انجام جراحی ارتوپدی برای این بیماران حتماً تحت‌نظر پزشک متخصص داروی آنها قطع می‌شود و جایگزین به صورت قطع برای این دارو توسط پزشک تجویز خواهد شد.

مرتضوی گفت: در حال حاضر داروهای جدیدتری در حوزه ضدانعقادی همچون دابیگاتران برای برخی از بیماران تجویز می‌شود که قبل از عمل و 3 تا 4 روز پیش از آن باید دارو قطع شود که ممکن است نیازی به جایگزین نباشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پزشک متخصص جراحی قلب مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟