Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@13:10:03 GMT

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۱۱۶

خرداد: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری ۹۸، ساعت ۲۴ امشب، پنج‌شنبه دوم اسفند پایان می‌پذیرد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه، ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و امروز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ پایان می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد، گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز نام‌نویسی، روی سایت سازمان سنجش منتشر شده و کلیه داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای مربوطه در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. همچنین تمام داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است و داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کنند.‌به گفته وی، کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است، استفاده کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند. همچنین هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می‌شود. هزینه ثبت نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می‌شود. برچسب ها: ثبت‌نام کنکور ، سازمان سنجش آموزش کشور ، دکتر حسین توکلی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ثبت نام کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در کنکور سراسری صفر است

گزارش خبرنگار مهر، دکترعبدالحسین خسروپناه امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ماموریت های خود علاوه بر تصویب اسناد بالادستی باید نظارت ارزیابی دقیق هم از مصوبات داشته باشد.

وی افزود: سازمان سنجش در دو سال اخیر رشد دقیقی پیدا کرده است. بازدیدی که از سازمان سنجش و آزمون داشتیم با قاطعیت می گوییم که تقلب در کنکور صفر است. هیچ کسی نمی تواند سوالات را لو دهد و یا سواستفاده کند.

خسروپناه یادآور شد: به جرات می توان ادعا کرد که عدالت آموزشی در آزمون های سراسری رعایت می شود.

کد خبر 6088860

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • آزمون سراسری برای دواطلبان سیل زده تکرار می شود
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی