Web Analytics Made Easy - Statcounter

والی غزنی اعلام کرد براساس توافق صورت گرفته درباره چگونگی برگزاری انتخابات در این ولایت، انتخابات پارلمانی غزنی بطور حوزه‌ای برگزار خواهد شد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وحیدالله کلیمزی» والی «غزنی» اعلام کرد که اختلافات بر سر چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی در این ولایت به پایان رسیده است و آمادگی برای برگزاری انتخابات براساس جدول کمیسیون انتخابات صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، پس از گفت‌وگو بین هیئت دولت و نمایندگان اقوام ساکن در ولایت غزنی توافق شد تا انتخابات بصورت چند حوزه‌ای برگزار شود.

کلیمزی به «صدای آمریکا» گفت: براساس اطلاعات ما از کمیسیون انتخابات، غزنی به 3 به سه حوزه تقسیم خواهد شد ولی در حال حاضر جزئیاتی بیشتری در این باره در دسترس نیست و کار درباره اینکه کدام شهرستان‌ها در کدام حوزه قرار گیرد جریان دارد.

به دلیل اختلافات درباره چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی غزنی بصورت تک یا چند حوزه‌ای، انتخابات در این ولایت بطور همزمان با دیگر ولایت‌های افغانستان برگزار نشد.

اجرایی شدن طرح ایجاد ارتش محلی در ولایت غزنی افغانستانادامه ابهامات درباره انتخابات پارلمانی ولایت غزنیمردم «غزنی» از شرکت در انتخابات پارلمانی افغانستان محروم شدند

این در حالی است که مسایل امنیتی و عدم آمادگی کافی نهادهای برگزار کننده انتخابات از دیگر مشکلاتی است که سبب بی باوری شماری از نمایندگان شورای ولایتی غزنی به برگزاری انتخابات فراگیر در غزنی شده است.

انتخابات ولایت غزنی سال آینده در حالی برگزار خواهد شد که مقامات محلی می‌گویند 7 شهرستان آن تحت کنترل طالبان و 8 شهرستان دیگر نیز در حال درگیری و نفوذ این گروه قرار دارند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان