Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:14:57 GMT

توسعه فرهنگی؛ زیربنای تمامی شاخص‌های توسعه‌ای

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۲۲۵

توسعه فرهنگی؛ زیربنای تمامی شاخص‌های توسعه‌ای

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر حضرتی‌پر، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد در استان، اظهار کرد: سه عبارت در مصوبه شورای اداری برای این سازمان مصوب شد که با عنوان مسئولیت راهبری توسعه استان، کمک به ایجاد زیرساخت‌ها و رصد توسعه استان مطرح شدند و به ویژه اندازه‌گیری شکاف توسعه‌نیافتگی استان را با استان‌های برخوردار انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان از عدم تعادل و توازن درون‌استانی و برون‌استانی رنج می‌برد، تصریح کرد: ایده توسعه متوازن استان طرح شد و در حوزه‌های مختلف 50 شاخص مورد بررسی قرار گرفت تا بدانیم در مقایسه با استانهای دیگر چگونه بوده‌ایم و نتایج چندان مطلوبی از این بابت حاصل نشد و به فکر گام‌های اساسی برای توسعه استان افتادیم.
حضرتی‌پر افزود: استان آذربایجان غربی مرزی بوده و وضعیت خاص خود را دارد و استانی است که 1000 کیلومتر مرز با سه کشور دارد و فرصت خوبی بوده و قابلیت‌های متعدد دارد، ولی علی‌رغم این قابلیت‌ها، دچار عقب‌ماندگی مزمن بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در شاخص‌های توسعه به ویژه شاخص‌های انسانی و در ارتباط با درآمد سرانه، بهداشت و آموزش وضعیت نامناسبی داریم، یادآور شد: این سه مورد همدیگر را تغذیه می‌کنند و در این راستا هدف‌گذاری خوبی صورت گرفت و شاخص‌بندی شده و تصویر روشنی از شاخص‌های توسعه استان ایجاد شد و دستورالعمل خوبی برای تغییر نوع نگاه و جذب اعتبارات گردید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: روند تغییر شاخص‌ها را پس از این اتفاق شاهد بودیم و امروز در مقوله بهداشت به میانگین کشوری رسیده‌ایم و اکنون روی شاخص‌های آموزشی و فرهنگی متمرکز شده و نوع نگاه به مقوله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های آموزش ویژه بوده و نگاه به یک اداره کل نبوده و نگاه به یک بخش اثرگذار و نهادی است که مابقی حوزه‌های توسعه را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و باور داریم که توسعه فرهنگی، زیربنا است و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، به بقیه توسعه‌ها نیز نمی‌توانیم برسیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن وزارت ارشاد برنامه و بودجه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی