Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@12:35:22 GMT

قرآن بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن به کمال است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۴۶۲

قرآن بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن به کمال است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی چهارشنبه شب در جشنواره قرآن و عترت خانواده با محوریت سوره مبارکه حجرات در شهرستان فردوس اظهار داشت: در دنیای امروز یعنی رشد علم و صنعت بویژه در دنیای غرب، با همه رشدی که در این حوزه ها داشته اند اعلام پوچی گری و ناامیدی می کنند و هر روز شاهد افسردگی، خودکشی و بی بند و باری در جامعه غرب هستیم چرا که آنها به بن بست فکری رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ‌همه توجه دنیای غرب به قدرت، ثروت و صنعت است که اینها برای انسان کمال آور نبوده و این راه سعادت و آرامش نیست.
وی تصریح کرد: بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن انسان به کمال، سعادت و آرامش، قرآن است و بالاترین ذکر طاعت، بندگی، عبادت و نماز است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اندیشمندان غیر مسلمان هم به این نتیجه رسیده اند که قرآن، عامل رشد، سعادت و آرامش انسان است.
‌وی ادامه داد: تا قرآن، ‌کعبه و پیامبر در میان مسلمانان باشد جامعه مسلمانان بر جهان قالب هستند و اگر قرآن را از ما بگیرند اسلام دیگر معنایی ندارد، چرا که اصل دین اسلام و مبعث پیامبر هم جهان‌ شمول و هم همه شمول است و بشریت به این نتیجه خواهد رسید.
رضایی گفت: نسخه سعادت و هدایت بشر نمی تواند برای یک قوم مایه سعادت و برای قومی دیگر مایه بدبختی باشد بلکه این نسخه امیدبخش و نجات بخش همه بشریت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ناپلئون بناپارت بعد از شنیدن و ترجمه چند آیه از قرآن گفت وای بر ما اگر مسلمانان این کتاب را بخوانند و به آن عمل کنند و وای به حال مسلمانان اگر ما میان آنها و این کتاب جدایی بیندازیم و امروز ما حس می کنیم که اگر بشریت بخواهد از ظلمت و تاریکی نجات یابد باید در محضر قرآن و عترت زانو بزند.
امام جمعه فردوس هم در این آیین گفت: اگر ما عقب ماندگی ها و آسیب هایی در اجتماع و نواقصی در زندگی داریم به خاطر این است که به قرآن پشت کرده ایم و قرآن را به عنوان سبک زندگی قبول نداریم.
‌حجت الاسلام محمد رضا بابایی یادآور شد: دین کاملی مثل اسلام می تواند سبک زندگی ما را طوری تعیین کند که سرآمد همه جهان باشیم.
وی گفت: در جمهوری اسلامی اقبال به قرآن بسیار فراوان شده و تاکید امام و رهبری نیز تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است که این خواسته روز به ‌روز محقق می‌شود و در حال حاضر حافظان زیادی در سنین مختلف در شهرستان فردوس داریم.
در این آیین از خانواده های قرآنی و غلامرضا مدبر عزیزی پژوهشگر نمونه قرآنی خراسان جنوبی تجلیل شد.
9865 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جهان خراسان جنوبی خودکشی سبک زندگی مسلمان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی بعد از ظهر یکشنبه در یادواره شهدای معلم و دانش آموز قرچک طی سخنانی اظهار داشت: مقام و رسالت معلم یک موضوع بسیار مقدس است به همین جهت پیامبر اکرم (ص) مقام آموزگاران را از دانشمند والاتر دانسته چراکه معلم دل‌ها را باز می‌کند، می‌سوزد تا به دیگران بیاموزد.

وی اضافه کرد: شهادت معلم اسوه، شهید دانش و بینش عاملی شد تا این روز را به نام معلم نامگذاری کنند چراکه شهید مطهری معلم دین و دانش در راه خدا بود، نتیجه معلمی با دیدگاه الهی، هدایت و سعادت جامعه است چراکه معلم رهبر افکار و رفتار نسل مستعد است.

امام جمعه قرچک گفت: سعی کنیم برای فرهنگ سازی و سعادت دنیا و آخرت خودمان تأثیرگذار باشیم، تأثیرگذاری وظیفه همه افراد در جامعه است و این موضوع در بین معلمین، بسیجیان، مدیران، مسئولین اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6097603

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳