Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:30:26 GMT

پوند، بازنده ماجرای برگزیت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۲۸۳۶

پوند، بازنده ماجرای برگزیت

از زمان رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در رفراندوم سال ۲۰۱۶، برگزیت مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پوند بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که سه نفر از نمایندگان هم حزبی دولت انگلیس در راستای اختلاف دیدگاه با دولت این کشور بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا از نمایندگی استعفا دادند، ارزش پوند در معاملات امروز کاهشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس به بروکسل سفر کرده است تا در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا، جایگزینی بهتر برای توافق قبلی پیدا کند. در معاملات امروز هر پوند به ۱.۳۰۱۲ دلار کاهش یافت تا بار دیگر در معرض ورود به کانال پایین‌تر از ۱.۲۹ دلاری قرار گیرد.

نوسانات اخیر پوند بار دیگر نشان داد که ارزش سومین ارز مهم دنیا تا چه حد به مساله برگزیت گره خورده است. انگلیس تا ۲۹ این ماه قرار است اتحادیه اروپا را ترک کند.تصمیم خودروسازی هوندا به تعطیلی کارخانه خود در انگلیس نیز از دیگر عوامل کاهش ارزش پوند مطرح می‌شود. در برابر سایر ارزها، هر پوند به ۱.۱۵۱۳ یورو، ۹۲.۸۹۷۰ روپیه هند، ۱.۸۲۲۵ دلار استرالیا، ۱.۷۲۱۷ دلار کانادا، ۱.۳۰۶۹ فرانک سوییس، ۱۴۴.۸۳۹۷ ین ژاپن و ۸.۷۹۵۴ یوان چین معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزیت پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است