Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعادل بخشی عرضه و تقاضا در بخش مسکن کشور پیگیری می‌شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد اسلامی دقایقی پیش در نشستی در کوی کوثر با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه مسکن  اظهار داشت: افتتاح امروز یک نمونه از نوع انتخابی است که دولت دوازدهم بر روی آن تاکید داشته و رئیس جمهور به صورت ویژه آن را پیگیری می‌کند تا بتوانیم عرضه مسکن را تسهیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهم داشتن سیاست‌های پابرجا و استمرار برنامه‌ها است، یک جریان تولید مسکن در کشور توسط شرکت تولیدکننده مسکن و انبوسازان و توسعه‌گران جز برنامه‌های محوری و ترکیبی ما در راستای  400 هزار واحدی که برای 98 و 99 ابلاغ شد، دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم کوی کوثر به عنوان یکی از پیش‌قراولان این طرح مسکن شهری نقش برجسته خود را ایفا کند و فاقدین مسکن در شهر اراک را اسکان دهد، موضوع مهم و بسیار ارزشمند مشارکت مردم و ضرورت حضور همه افراد اعم از خیران و افرادی که می‌خواهند کار انتفاعی انجام دهند، است تا بتوانند همه نیازهای مردم را در  بافت‌های مسکونی جدیدی مثل مدرسه که مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی دغدغه آن را داشت، انجام دهند.

اسلامی اضافه کرد: همین امروز به بنیاد مسکن ابلاغ کردیم که زمین مدرسه را به آموزش و پرورش واگذار کند و آموزش و پرورش هم با کمک استاندار مرکزی، نمایندگان استان و خیران احداث مراکز اموزشی را شروع کنند تا ساخت‌وساز مدرسه از ساخت و ساز مسکن عقب‌تر نباشد.

وی ادامه داد: همچنین فضای پشتیبانی و خدماتی هم توسط فعالان اقتصادی  در دستور کار قرار گیرد، تعادل بخشی در بازار مسکن و مراقبت از عرضه و تقاضا نکته‌ای بسیار مهم در بخش مسکن  و وظیفه قانونی ما است، نکته مهمی که مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی باید به آن اهتمام داشته باشد دنبال کردن  نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم در راستای پشتیبانی از تقاضا و ساماندهی و مدیریت آن است، همپنین عرضه مسکن را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در لایحه بودجه 98 که به مجلس ارائه شد منابع گوناگونی را در سر فصل تبصره هشت قانون دیدیم، از مجلس تشکر می‌کنم که این لایحه در مراحل محتلف و کمیسیون تلفیق تصویب شد و انشالله بعد از ارائه آن در صحن علنی امروز یا شنبه، این لایحه تصویب شود، این لایحه پشتوانه مالی برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای خریداران مسکن است تا از این طریق بتوانیم  وظیفه تعادل بخشی عرضه و تقاضا در کشور را انجام دهیم..

پروژه سپاس کوی کوثر اراک با حضور وزیر راه افتتاح شدوزیر راه در اراک: نباید با حرف‌های منفی انگیزه پیشرفت را گرفتوزیر راه در اراک: وام مسکن افزایش نمی‌یابد

اسلامی عنوان کرد: در استان مرکزی دو بحث مهم وجود دارد نخست مسکن شهری است که بنیاد مسکن و خود راه و شهرسازی اراضی آن را تعیین و پروژه‌های آن  را طراحی می‌کنند، در طراح‌های انجام شده به صورت ملموس می‌توانیم مشاهده کنیم که تمام مشخصات فنی در مباحث فنی لحاظ شده و موارد که جز ضوابط ابلاغیه است در آن تعریف شد، به گونه‌ای که در آن مواردی مثل سیستم برق روبنایی  مشاهده نمی‌شود و سیستم اتفای حریق و دیگر موارد به صورت استاندارد در آن رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرهای جدید ما دو شهر جدید امیرکبیر و مهاجران  را در استان مرکزی دنبال می‌کند، باز هم این استعداد را داریم که اگر در استان مرکزی نقطه و مکانی  که دارای تاسیسات زیربنایی مناسب باشد به عنوان شهر جدید انتخاب کنیم تا بتوانیم تمدن‌سازی مطلوبی برای اقشار کم‌درآمد و متوسط داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محوری دیگری هم تحت عنوان ستادبازآفرینی وجود دارد، باید بافت‌های فرسوده در استان مرکزی احیا، نوسازی و  بازسازی شود، چیزی که برای مسکن به استان ابلاغ شده 2 هزار و 88 واحد است، این هم جز ضروریات بوده و باید در بافت‌های فرسوده حرکت خود را نسبت به گذشته جدی و قاطع کنیم، به جای صرف کردن هزینه در مسائل روبنایی باید بر روی دو فاکتور مهم  بافت فرسوده  که یکی مسکن و دیگری فضاهای مربوط به کسب و کار و فعالیت است را با شتاب بیشتری کار کنیم.

اسلامی اضافه کرد: اگر این دو فعالیت اتفاق بیافتد اصلاح گذر، سرمایه‌گذاری و سرانه‌‌ها خود به خود اتفاق می‌افتد، بازآفرینی شهری و پیشگیری از حاشیه‌نشینی دو اقدامی است که باید انجام شود، استان مرکزی در مسکن مهر جشن اختتامیه خود را در سال 91 برگزار کرد و انشالله سال 99 بیان شود  که استان مسکن افرادی که در انتظار بودند را هم فراهم کرده‌ است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکل اینترنت در روستاها

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی عصر امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدوار هستیم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی