Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@15:16:11 GMT

آزمون دستیاری پزشکی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۳۲۰

آزمون دستیاری پزشکی برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی با رقابت ۱۳ هزار و ۶۴۲ نفر امروز پنجشنبه ۲ اسفند در ۲۱ حوزه امتحانی برگزار شد.

از تعداد ۱۳ هزار و ۶۴۲ نفر داوطلب ثبت نام کننده در آزمون دستیاری ۷ هزار و ۵۰۷ داوطلب زن و ۶ هزار و ۱۳۵ داوطلب مرد هستند.

این دوره از آزمون در ۲۱ حوزه امتحانی و دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندر عباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهید صدوقی یزد، دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی در شهر تهران برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد سؤالات آزمون ٢٠٠ سؤال تستی چهار گزینه ای همانند سال گذشته است. به هر سؤال با پاسخ صحیح ٣ نمره مثبت و هر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد. به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد. به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.

همانند سنوات گذشته به کسانی اجازه انتخاب رشته- محل داده خواهد شد که از حداکثر ۶۰۰ نمره خام آزمون، نمره ۱۵۰ کسب کرده باشند.

انتهای پیام/

283 / 167 آزمون دستیاری پزشکی حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی داوطلبان نمره منفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون دستیاری پزشکی حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی داوطلبان نمره منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند

 

به گزارش تابناک،  رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند و دیگر وسوسه برخی شبکه‌ها نخواهند شد.

 
عبدالرسول پورعباس روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال 1403 رشته علوم تجربی در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران افزود: یک مورد تخلف در تهران داشتیم که تلاش داشت از دفترچه سوالات عکس بگیرد اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استان های جنوبی برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون تلاش داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که وی هم دستگیر شد.
 
وی اظهار داشت: رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است.
 
پورعباس افزود: امروز روز سخت ماست و گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمایشی گزینش می‌شوند و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند. مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم شورای حفاظت آزمون هستند و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است.
 
پورعباس ادامه داد: برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلیدهای آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلیدها جمع‌آوری شدند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز تخلفی در آزمون خواهیم داشت، گفت: امیدواریم تخلف نداشته باشیم. در این زمینه آمادگی کامل داریم و همه تجهیزات با اکثریت توان در حال رصد هستند. نیروهای پلیس امنیت، فتا و همه توان حفاظتی و امنیتی سازمان و دستگاه های امنیتی کشور پای کار هستند و اگر کسی خطایی داشته باشد در همان زمان با آنها برخورد خواهد شد.
 
 
۵۰ نفر در خراسان جنوبی از آزمون سراسری جاماندند
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: امروز جمعه و همزمان با برگزاری آزمون رشته تجربی ۵۰۱ هزار نفر شرکت دارند که ۵۷۰۰ نفر داوطلب دختر و پسر در دانشگاه امیرکبیر مشغول رقابت هستند که عمده این داوطلبان را دختران تشکیل می‌دهند.
 
پورعباس افزود: آزمون روز گذشته با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان ظرف ۲ هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت.
 
وی ادامه داد: آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که سراسری در تیرماه تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
به گزارش ایرنا، پُرتعدادترین گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳؛ یعنی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب صبح امروز (جمعه، ۷ اردیبهشت) سر جلسه آزمون حاضر شدند و به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.
 
نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت) برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد. داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه در این رقابت شرکت کردند و صبح امروز (جمعه، ۷ اردیبهشت) نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود و این نوبت از آزمون پایان می‌یابد.
 
 
گروه آزمایشی علوم تجربی
 
در گروه آزمایشی علوم تجربی در مجموع ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۵۰۸ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر مرد هستند؛ یعنی ۶۷ درصد داوطلبان را زنان و ۳۳ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.
 
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز در سه دفترچه به سوال ها جواب می‌دهند؛ دفترچه شماره ۱؛ شامل سوالات دروس زیست شناسی با ۴۵ سوال، دفترچه شماره ۲؛ شامل سوالات دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳؛ شامل سوالات دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال و در مجموع تعداد ۱۵۵ سوال که ۱۸۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی آن دارند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در آزمون بهیاری شرکت کرده اند باید به دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.
 
 
کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه
 
ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.
 
داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
 
سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.
 
همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
 
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
 
در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.
 
همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.
 
 
 

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است