Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصوری آرانی گفت: پاکستان باید با ایران در زمینه دستگیری تروریست های حادثه خاش همکاری داشته باشد در غیر اینصورت این کشور ضررهای فراوانی را تجربه خواهد کرد.

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص پناهندگی تروریست های حادثه خاش در پاکستان گفت: حادثه ای که در شرق کشور رخ داد که عده ای از پاسداران امنیت و صیانت از کشور را به شهادت رساند برای همه ما تاثر برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکات از این قبیل همواره از سوی تروریست هایی که خانه تیمی آن ها در کشور همسایه شرقی ما قرار دارد صورت می گیرد، افزود: انتظار مسلم ما از پاکستان این است که در این راستا مسئولیتی را که بر عهده دارد به خوبی انجام دهد.

 

وی توضیح داد: پاکستان چه از لحاظ قانون بین المللی و چه از لحاظ حسن همجواری باید در تامین امنیت کشورهای همسایه مسئول است و باید این مسئولیت را علمیاتی کند و این انتظار به جایی است که هز سوی جمهوری اسلامی مطرح می شود که پاکستان نباید تروریست ها حادثه خاش پناه دهد.

 

منصوری آرانی تاکید کرد: این گونه شرارت ها قطعا به روابط ما و پاکستان خدشه وارد می کند. برای مردم ما بسیار مهم است که این تروریست ها به سزای اعمال برسند و اگر پاکستان در این زمینه ایران را یاری نکند در روابط دو کشور همسایه مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

 

کارشناس سیاست خارجی در ادامه به دولت پاکستان توصیه کرد تا با نیروهای مسلح و مسئولین امنیت تین کشور در رابطه نحوه دستگیری تروریست های حادثه خاش جلسات موکد تری داشته باشد، خاطرنشان کرد: همچنین در صورت لزوم دولت پاکستان می تواند نیروهای مسلح این کشور را توبیخ کند تا حسن نیت خود را به ایران نشان دهد.

 

وی یادآور شد: علاوه بر این اگر نیروهای مسلح پاکستان توانایی لازم برای دستگیری این تروریست ها را ندارد می تواند از نیروهای مسلح ایران کمک بخوا6د تا با توان بیشتری با این گروهک ها مبارزه کند و آن ها را به ایران تحویل دهد.

 

منصوری آرانی با تاکید بر این نکته که قوانین بین المللی به ما اجازه می دهد تا امنیت خودمان و مناطق همجوار را پوشش دهیم، تصریح کرد: بدیهی است که پاکستان نیز با ایران در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشد. همچنین نیروهای مسلح دو کشور می توانند با برگزاری مانورهای کارآمد هماهنگی لازم در زمینه تامین امنیت مرزها را بدست آورند.

 

وی در پایان تاکید کرد: پاکستان اگر در این زمینه با ایران همکاری های لازم را نداشته باشد ضمن از دست دادن همسایه خوبی مانند کشورمان در درون خود نیز از وجود این تروریست ها به شدت آسیب خواهد دید./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر انقلاب به روایت هنر اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب حضرت ام البنین سلام الله علیها حضرت عباس اصفهان مساجد منصوری آرانی پاکستان تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن بیان اینکه امروز ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف مانند گردشگری دارد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه تربیت نیروی انسانی برای تبیین ظرفیت‌های ایران کار کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یک مدل جدید که مدل در حقیقت پایه و عرصه تربیت دانشجو در محیط است به میدان آمده و اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی و نشست‌هایی از این دست با هدف تبیین حرکت جدید دانشگاه آزاد کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه شاهرود یکی از شهرهای مهم ما در زمینه علم و عرفان محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های عظیمی مانند بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و میراثی از این دست است، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در واقع یک نوع نقطه اتکا محسوب می‌شوند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قابل اعتنای کشورمان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر البته دچار افت و خیزهایی شده است و امیدواریم بتوانیم در این بازدید بتوانیم مسائل مرتبط با دانشگاه را از نزدیک مشاهده و پیگیری کنیم، گفت: بالندگی هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی در زمره اهداف ما است.

وی درباره شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم نیز توضیح داد: شعار سال دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نوآوری دارد زیرا جهش با نوآوری آغاز می‌شود و مشارکت نیز یک پدیده اجتماعی است لذا یک نگاه بسیار کلان در مجموعه دانشگاه آزاد کشور با راه اندازی یک سکوی تولید و تأمین ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مبتنی بر سکوی تأمین و تولید با مشارکت مردم اقدامات مرتبط با تحقق شعر سال را دنبال می‌کند، گفت: مراحل اولیه راه اندازی این سکو انجام شده و اقداماتی در این زمینه در دست اجرا است تا بتوانیم تولید بدون کارخانه را در کشور رقم بزنیم و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشگام شده است.

کد خبر 6098320

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان