Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، از تمدید مهلت ارسال آثار ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس تا چهارم اسفند خبر داد و گفت: گروه‌های تئاتر از تمام استان‌های کشور می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این دوره از جشنواره، افزایش گستره جغرافیایی است که به صورت سراسری برگزار شده و منطقه آزاد ارس آثار تئاتری از تمام استان‌های ایران را میزبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در ماه‌های گذشته منتشر شده است و گروه‌های تئاتری می توانند فراخوان جشنواره را از سایت arasfz.ir دریافت کنند.
وی با اشاره به این‌که این جشنواره در دو بخش آیینی و آزاد برگزار می‌شود، عنوان کرد: در بخش آیینی، نگاه پژوهشی نسبت به آیین‌ها مورد تاکید دبیرخانه جشنواره بوده و بر همین اساس اولویت انتخاب نمایش‌ها در بخش آیینی، اجرای آیین‌های اقوام مختلف با بهره گیری از تکنیک‌ها، فنون اجرایی نو و بر اساس پژوهش های مستند در این حوزه است.
نصیری تاکید کرد: گروه‌های تئاتری باید آثار خود را در قالب سی دی و به همراه مدارک مورد نیاز به دبیرخانه این جشنواره به آدرس منطقه آزاد ارس، جلفا، سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس، ارسال کنند.
وی ادامه داد: هر کارگردان می‌تواند سه اثر نمایشی را به جشنواره ارسال کند اما بر اساس فراخوان تنها یک اثر از هر کارگردان می‌تواند به بخش نهایی راه پیدا کند.
نصیری در زمینه داوری آثار ارسالی نیز گفت: آثار ارسالی تا 12 اسفند توسط ایوب آقاخانی، فرزاد تقی لر و اتابک نادری به عنوان داوران بازبینی مورد بررسی قرار گرفته و در این تاریخ آثار راه یافته به مرحله اصلی جشنواره مشخص خواهد شد.
دبیر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس طبق روال سال های گذشته از هفتم فروردین، مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر جلفا از منطقه آزاد ارس، افتتاح و تا روز 10 فروردین 98 برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز در روز 10 فروردین برگزار می شود.
گفتنی است، جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از برنامه‌های نوروزی منطقه آزاد ارس است که با حضور گردشگران میلیونی این منطقه برگزار می‌شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آذربایجان شرقی استان های کشور ایران برنامه های نوروزی تئاتر 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه