Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:07:58 GMT

توضیح دادگستری درباره حکم شلاق باند دومان توکان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۳۸۷۷

توضیح دادگستری درباره حکم شلاق باند دومان توکان

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره نحوه اجرای حکم شلاق متهمان پرونده کلاهبرداری شرکت « دومان توکان» که در حکم دادگاه به اجرای آن در انظار عمومی اشاره شده، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی درباره نحوه و کیفیت اجرای حکم شلاق متهمان پرونده کلاهبرداری شرکت «دومان توکان» که در رأی دادگاه بر اجرای حکم در انظار عمومی اشاره شده، اظهار کرد: در حکم دادگاه به اجرای حکم شلاق در «انظار عمومی» اشاره شده اما به این معنا نیست که حکم مزبور سر یک چهاره یا میدان اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: منظور در «انظار عمومی» در حکم دادگاه این است که جمعی از افراد شاهد اجرای مجازات شلاق باشند.

بیشتر بخوانید:

سودهای کلان ۱۵ نورچشمی "دومان توکان" ماجرای حمل سلاح توسط یکی از متهمان حکم باند دومان توکان صادر شد

اسماعیلی با بیان اینکه الفاظ از منظر حقوقی یک معنی را دارد و از منظر رسانه‌ها و مردم شاید طور دیگری تداعی کند گفت: در هر حال منظور از «انظار عمومی» در حکم دادگاه این است که نمی‌شود مجازات را در خلوت اجرا کرد و باید جمعی از افراد، شاهد اجرای آن باشند ولی اینکه چه کسانی و چند نفر شاهد اجرا باشند و کجا اجرا شود، مسئله‌ای است که دادسرای مجری حکم درباره آن تدبیر می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران توضیح داد: مثلاً ممکن است حکم شلاق در زندان در حضور یک جمعی متناسب با آثار جرم، اجرا شود.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا چند وقتی است دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود گفت: دادگاه‌های اقتصادی یکی بعد از دیگری برگزار می‌شود؛ به طوری که اخیراً دادگاه متهمان بانک سرمایه برگزار شد.

وی افزود: برخی دادگاه‌ها این اقتضا را داشتند که رسانه‌ها حضور یابند و جریان دادگاه را پوشش دهند و برخی دیگر با حضور فقط جمعی از رسانه‌ها برگزار شده اما در هر حال، خللی در روند دادگاه‌ها ایجاد نشده و در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب اسماعیلی انظار عمومی دادگستری استان تهران شرکت دومان توکان فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان