Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد پیش از ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه  کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شهر ماهان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدان جامعه به منظور ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور و استان کرمان در حال اجراست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نحوه برگزاری این طرح و انتخاب افراد اشاره کرد و افزود: ابتدا ۱۰۰ نفر بر حسب نیاز توسط مسئولان قضایی انتخاب و با شرکت در یک دوره و کارگاه آموزشی مطالب لازم را در خصوص مهارت های صلح و سازش فرا می گیرند.

 موحد ادامه داد: این افراد پس از پایان دوره در شهرستان خود ۵۰ نفر را انتخاب می کنند و به افراد آموزش می دهند و به این ترتیب فرهنگ صلح و سازش ترویج پیدا می کند. به این ترتیب افرادی با مهارت های لازم در سطح جامعه حضور دارند و در هر جایی دعوایی ایجاد شد این افراد به منظور حل و فصل اختلاف مداخله می کنند.

  رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای این طرح در اختلافات خانوادگی بین زن و شوهرها بسیار با اهمیت است چرا که بنا به تاکید قرآن کریم هر گاه بین زن و شوهری اختلافی ایجاد شد افراد مورد اعتماد در بین بستگان مداخله کنند و با خیراندیشی و صلح اندیشی اختلاف را حل کنند .

 موحد بیان داشت: بخش زیادی از مصلحینی که در این کارگاه آموزشی شرکت کردند در حل و فصل اختلافات و در انتقال آموزش های لازم در جامعه برای مهارت حل و فصل اختلافات  موثر خواهند بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاوت انسان با سایر مخلوقات در عقل، قدرت تدبر، تفکر، برنامه ریزی است و بقیه موجودات از این استعداد خدادای و توانایی محروم هستند.

وی افزود: علاوه بر این مزیت انسان، طبع انسان اجتماعی است و سرشت انسان جامعه گرا است انسان علاقمند به زندگی جمعی است و سعادت و رستگاری خود را در یک زندگی جمعی و اجتماعی جست و جو می کند. به عبارت دیگر یکی از ارکان مهم زندگی بشر حیات انسان اجتماعی و اجتماع است که بستری فراهم می کند تا انسان در آن رشد کند و به کمال مورد نظر خود دست یابد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: انسان در جامعه ای می تواند رشد کند که آن جامعه اعضای سالمی داشته باشد و رابطه متقابلی بین جامعه و انسان سالم وجود دارد و نقطه مقابل آن جامعه فاسد است که نمی تواند شرایط را برای رشد وتعالی افراد فراهم کند. هرکسی برای اصلاح جامعه قدم برمی دارد مصلح و هرکس که قدمی برای برهم زدن تعادل اجتماع نیز بردارد مفسد نامیده می شود و مفسد نقطه مخالف مصلح است.

موحد گفت: ارزش زمین به داشته ها وم خلوقات آن است و چنانچه داشته های خود را از دست بدهد فاقد ارزش خواهد شد، در این میان آنچه که موجب فساد فی الارض می شود باید شناخته و در راستای اصلاح آن گام برداشته شود و زمین هم زمانی ارزش خواهد داشت که انسان در امنیت و آرامش به کار و زندگی پرداخته و در جهت تعالی جامعه خود تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا جامعه فاسد نشود، افزود: یکی از عوامل اصلی فساد در جامعه اختلاف و دعوا است و مانند ویروسی که به بدن انسان رخنه می کند، منازعه و اختلاف نیز جامعه را برهم خواهد ریخت، در این شرایط باید ابتدا تلاش کرد به ویروس مبتلا نشد و در وهله بعدی برای سالم سازی جامعه و زدودن آن از ویروس تلاش شود.

موحد با اشاره به اینکه مصلحین راستین پیامبران الهی هستند، بیان کرد: پیامبران برای اصلاح دنیا و آخرت مردم مبعوث شده اند، هدف از بعثت نیز اصلاح دنیا و آخرت است و در همه شئونات، حیات طیبه ای که از آن نام برده می شود همان زندگی عاری از مفسده می باشد.

وی سپس با بیان اینکه اولین سازشگر خداوند متعال است، اظهار داشت: در آیه شریفه ۱۰۳ سوره بقره  خداوند همه مومنان را الفت قلوب و یکپارچگی و وحدت دعوت می کنند و بزرگ ترین نعمت الفت بین قلوب است .

موحد با اشاره به اینکه سران طوایف و روحانیون برای صلح و سازش و حل و فصل اختلافات و دعاوی تلاش می کنند، افزود: از این رو حل اختلافات  بین قبایل و طوایف از بزرگ ترین گام ها در راستای ایجاد صلح و سازش در اجتماع محسوب می شود و خداوند مصلحن را دوست دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: راه و روش شیطان کینه و عداوت ایجاد کردن است اما نباید فراموش کرد که وعده خداوند به مصلحان نیز این است که وقتی صلح ایجاد کنند مورد رحمت و عنایت خداوند واقع خواهند شد.

کد خبر 4548575

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: تغییر باورهایی که طی ۳۰ سال گذشته در حوزه جمعیت و فرزندآوری به وجود آمده، به عهده آموزش و پرورش است و این نهاد اثرگذاری زیادی دارد و باید فعالتر باشد.

محمدمهدی فداکار امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گزارشی درباره جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش عضو ستاد جوانی جمعیت است و جمعیت فرهنگیان و والدین دانش آموزان آنها یک ظرفیت است.

فداکار با اشاره به پرداخت وام برای درمان ناباروری تصریح کرد: زوج‌های نابارور ظرفیت خوبی برای فرزندآوری هستند و باید برای درمان به آنها کمک کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: برای راه‌اندازی اتاق‌های کودک در ادارات، کار با توافق با آموزش و پرورش پیگیری شده و یک مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سه دهه تبلیغ شده و باید برای جایگزینی جوانی جمعیت همه کمک کنیم و فرآیند طی شود. باید همکاران فرهنگی پای کار بیایند و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به بارندگی، باید بحث رفت و آمد داوطلبان کنکور مدیریت شود تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش برای تامین خوابگاه دانشجویان فرهنگیان کمک کند، زیرا دانشگاه فرهنگیان متعلق به خود آموزش و پرورش است و خروجی این دانشگاه در آموزش و پرورش خدمت می‌کند و کمک کنید تا از ظرفیت املاکی که وجود دارد، استفاده شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ابراهیم روحی مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: ۸۳ هزار نفر مجموع شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی افزود: برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه سال گذشته فراخوان داده و ۱۱۵۲ نفر ثبت نام کردند و ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

روحی بیان کرد: شعار امسال هفته معلم «همه مدیون توایم» انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند