Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین‌فر صبح پنجشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که امروز شاهد بخشی از این ظرفیت‌ها هستیم.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای توسعه بخش تعاون در استان بوشهر شد و ادامه داد: باید ترویج فرهنگ تعاون را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر از تلاش ویژه برای رفع موانع و مشکلات تعاونی‌ها در استان خبر داد و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما ارائه تسهیلات مناسب به تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری مقام دوم کشور را دارد ادامه داد: کارگروه رفع موانع از مدافعین بخش تعاون است و در این راستا حمایت لازم انجام می‌شود.

زرین‌فر افزود: ۱۱۵ میلیارد تومان بودجه برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص‌یافته بود که با تلاش فعالان مرتبط با موضوع در استان بوشهر، دبیرخانه‌ای که در اداره کار استان بود و بانک‌های عامل این مبلغ به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید.

برگزاری نمایشگاه در ۱۰۰ غرفه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تعاونی‌ها و معرفی تولیدات آنها خواهد داشت.

حمیدرضا پناه با اشاره به برپایی این نمایشگاه در ۱۰۰ غرفه،‌ بیان کرد: تعاونی‌ها و مراکز کارآفرینی در حوزه‌های صنایع‌دستی، پوشاک، فرش، مواد غذایی، خدمات و صنعت تجربیات و کارهای خود را ارائه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون استان بوشهر به همت اتاق تعاون استان بوشهر تا سوم اسفندماه برپا خواهد بود.

فعالیت سه هزار تعاونی

رئیس اتاق تعاون استان بوشهر نیز در این نمایشگاه از فعالیت سه هزار و ۱۹ تعاونی در گرایش‌های مختلف در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم تعاونی‌ها این است که بر اثر تحریم ضربه نمی‌بینند.

غلامحسین درایی با اشاره به اینکه بخش تعاون استان بوشهر هیچ‌گونه آثار تخریب زیست‌محیطی نداشته است، اضافه کرد: تعاون استان پتانسیل بسیار بالایی در تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال دارد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به مسئولیت اجتماعی خود پایبند هستند، بیان کرد: بخش تعاون استان جایی برای بروز، ظهور و عرضه نداشته و این نمایشگاه می‌تواند گوشه‌ای از فعالیت بخش تعاون استان در گرایش‌های مختلف را نشان دهد.

درایی افزود: تعاونی‌های استان برای عرضه و فروش تولیدات خود مکانی در حد بازارچه کوچک و علی‌رغم پیگیری‌های چندساله موفق نشده‌اند که مکان پیدا کند و اتاق تعاون استان بر اساس وظیفه ذاتی خود غرفه‌های برای نشان دادن توانمندی‌های این قشر با آن‌ها اختصاص داده است.

کد خبر 4548574

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری بوشهر اشتغال بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳