Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:23:41 GMT

اعزام توریست به فضا در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۳۷۴

اعزام توریست به فضا در سال ۲۰۲۱

روسیه قصد دارد در آینده‌ای نزدیک دو نفر توریست فضایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، روسیه از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون تنها ۷ نفر را به عنوان توریست به فضا اعزام کرده است.

حال قصد دارد این تعداد را افزایش دهد.

آژانس فضایی این کشور یعنی "روسکاسموس"( Roscosmos) با شرکت گردشگری فضایی "Space Adventures " یک قرارداد همکاری امضا کرده تا در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی دو گردشگر را به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو نفر با استفاده از یک فضاپیمای شبیه سایوز به فضا خواهند رفت و سفری کوتاه مدت خواهند داشت.

البته روسیه هنوز اسامی این دو نفر را منتشر نکرده، ولی قطعاً این افراد بسیار ثروتمند هستند.

"روسکاسموس" اعلام کرده که این دو نفر به روسیه در صنعت پروازهای فضایی کمک مالی کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به فضاپیمای بعدی سایوز در آینده اشاره کرد.

گفتنی است صنعت گردشگری فضایی در سال ۲۰۲۱ میلادی تازگی امروزی خود را نخواهد داشت. زیرا شرکت‌هایی مانند "ویرجین گلکتیک" (like Virgin Galactic) قصد انجام این کار را قبل از سال ۲۰۲۱ میلادی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد

داده‌های یک مطالعه آماری که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان‌ می‌دهد تعداد نوزادان متولد شده در کره جنوبی برای اولین بار در فوریه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به کمتر از ۲۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی در حال حاضر با بحران‌هایی مانند پیری سریع و نرخ زاد و ولد بسیار پایین دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس داده های گردآوری شده، مجموعا ۱۹ هزار و ۳۶۲ نوزاد در فوریه ۲۰۲۴ به دنیا آمدند که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

این پایین‌ترین رقم در ماه فوریه از زمانی است که آژانس آمار کره جنوبی شروع به جمع‌آوری داده‌های مرتبط در سال ۱۹۸۱ میلادی کرد.

از نظر آمار تولد نوزادان در ماه فوریه در این کشور، تعداد نوزادان برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به زیر ۳۰ هزار تن رسید و تا سال گذشته در حدود ۲۰ هزار نوزاد باقی مانده بود.

به گزارش روزنامه «کره تایمز»، همچنین تعداد مرگ و میرها در کره جنوبی با افزایش ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۹ هزار و ۹۷۷ نفر در ماه فوریه امسال رسید که بزرگترین رقم در این ماه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید