Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه بنگلادش گفته است شمیمه بیگم که در سال ۲۰۱۵ با فرار از خانه‌اش از لندن به داعش پیوست، شهروند این کشور نیست و اجازه ورود به کشور را ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دولت بریتانیا شهروندی بیگم را لغو کرده است. چنین اقدامی در صورتی امکان‌پذیر است که فرد مورد نظر واجد شرایط شهروندی کشور دیگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باور بر این بوده که بیگم به واسطه مادرش شهروندی بنگلادش را دارد.اما وزارت امور خارجه بنگلادش گفته است از این که بیگم به "اشتباه" شهروند بنگلادش "تشخیص داده شده" "شدیدا نگران" است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته است بیگم هرگز از بنگلادش دیدار نکرده و خواهان تابعیت دوگانه نشده است. بنگلادش گفته است "هیچ مدارایی" از خود در برابر "تروریسم و خشونت‌های افراطگرایان" نشان نمی‌دهد.

شمیمه در سال ۲۰۱۵ به طور مخفیانه با دو دوست دبیرستانی خود از بریتانیا به ترکیه و سپس به سوریه رفت. او در آن زمان تنها ۱۵ سال داشت و هم اکنون ۱۹ ساله است. او هفته پیش یک فرزند پسر به دنیا آورد و اکنون خواهان بازگشت به خانه شده است. گفته شده مادر بیگم شهروند بنگلادش است و وکلایی به بی‌بی‌سی گفته‌اند که طبق قوانین بنگلادش، بیگم به طور خودکار شهروند بنگلادش به شمار می‌رود.

اما بیگم به بی‌بی‌سی گفته است او تنها دارای "یک شهروندی" است و لغو این شهروندی او توسط دولت بریتانیا "کار اشتباهی" بوده است.

او گفته است: من در بنگلادش به دنیا نیامدم، هرگز این کشور را ندیده‌ام و بلد نیستم بنگالی را راحت حرف بزنم. پس چطور می‌توانم ادعا کنم شهروندی بنگلادش را دارم؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد که اقتصاد بریتانیا در مسیر رشد اقتصادی کند پیش می‌رود، بنابراین از اکثر کشورهای همتای گروه هفت عقب خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد افزایش خواهد یافت که رشد کمتری نسبت به سایر اقتصادهای گروه هفت به غیر از آلمان را نشان می‌دهد، البته این رقم قبل از ثبت رشد یک درصدی در سال ۲۰۲۵ است.

این رقم عملکرد اقتصاد مالی محافظه‌کاران را نشان می‌دهد و ریشی سوناک آینده سیاسی خود را قبل از انتخابات عمومی در خطر می‌اندازد.

البته آخرین پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای رهبر محافظه‌کاران دردسر بیشتری ایجاد کرده است و نشان می‌دهد که محافظه‌کاران در مدیریت مالی بریتانیا مناسب عمل نکردند.

تورم امسال بریتانیا ۲.۷ درصد خواهد بود که بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای گروه هفت خواهد بود و این در حالی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی رشد اقتصاد بریتانیا در سال جاری را از ۰.۷ درصدی که در فوریه پیش‌بینی کرده بود به ۰.۴ درصد کاهش داد.

انتظار می‌رود که فقط آلمان در میان اقتصادهای پیشرفته گروه هفت که شامل کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ایالات‌متحده است، عملکرد بدتری داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله