Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:47:00 GMT

پیشرفت جامعه در گرو پویایی فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۶۴۰

پیشرفت جامعه در گرو پویایی فرهنگ است

فاضلی تاکید کرد: پیشرفت و توسعۀ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جامعه در گرو پویایی فرهنگ آن جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(پنج‌شنبه، ۲ اسفند) در اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت خانواده را عاملی مهم در نهادینه‌سازی فرهنگ دانست و گفت: در دنیای امروز خانواده‌ها برای مباحث فرهنگی و هنری اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز حوزه نفوذ فرهنگ به همه ابعاد زندگی بشر کشیده شده است تصریح کرد: امروز خانواده‌های گیلانی همگام با دولت به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی هستند.

 

وی بر ضرورت ارتقاء توانمندی فرهنگی افراد در جامعه تاکید کرد و افزود: ارتقاء توانمندی فرهنگی افراد به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی جامعه در بسط توسعه فرهنگی جامعه تاثیرگذار است.

 

وی خواستار الگوسازی فرهنگی برای مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان شد و تصریح کرد: پیشرفت و توسعۀ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جامعه در گرو پویایی فرهنگ آن جامعه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با قدردانی از متولیان برگزاری جشنواره فجر در گیلان گفت: تداوم این جشنواره‌ها موجب شکوفایی توانمندی فرهنگی و هنری جوانان این شهر شده که عاملی مهم در ارتقا فرهنگ است.

 

گفتنی است، در این جشنواره از آموزشگاه‌های سینمایی و موسیقی برتر شهر رشت تجلیل شد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر آموزش و پرورش انقلاب به روایت هنر مجلس اصفهان مقام معظم رهبری پویایی فرهنگی سرمایه های فرهنگی توسعه و پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند