Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:38:21 GMT

اخلاق انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۵۸۵۹

زیرا شور و هیجان چنانچه با تخریب همراه باشد، بدیهی است که منجر به نابودی اخلاق و پس از آن نابودی جامعه موردنظر (خواه در سطح کشور، استان و حتی یک شرکت کوچک خصوصی) می‌شود.  بخش خصوصی همواره منتقد دخالت دولت در انتخابات بوده است. درست است که این انتقاد بجاست، اما زمانی ارزشمند است که منتقد به گفته خود، اعتقاد و تعهد داشته باشد؛ بنابراین توجه و اهمیت دادن به اجرا و رعایت اخلاق، از مهمترین مسائل در کلیه مباحث اعم از مبحث منتهی به انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال که زمان انتخابات در بخش خصوصی رسیده، برخی از فعالان و اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سراسر کشور، با نادیده گرفتن اخلاق حرفه‌ای، به تهمت و افترا نیز متوسل شده‌اند. نکته جالب بی‌اخلاقی‌ها، این است که بخش خصوصی با توجه به مقررات آن مدعی فعالیت و خدمت به فعالان اقتصادی بدون هرگونه چشمداشت و اخذ دستمزد هستند؛ مشخص نیست چنانچه فعالیت این افراد با پرداخت دستمزد بود، تخریب تا کجا پیش می‌رفت. باید بررسی شود آن دسته از کاندیداهای منتخب و اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور که در سطح فضای مجازی موجب ایجاد چالش‌های متعدد و بی‌اعتمادی جامعه اقتصادی و ورود و دخالت سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی شده‌اند، چگونه در نظر دارند نسبت به فعالان اقتصادی خدمت کنند و منتقد عملکرد دولت می‌شوند.

 سیدجواد زمانی
معاون استان‌های اتاق ایران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان