Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@13:37:10 GMT

ماجرای واردات زعفران تقلبی به مشهد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۲۳۲

صراط:

پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با نفوذ در مافیای واردات زعفران‌های تقلبی به کشور، در حالی اعضای این باند گسترده در شهرهای مهم کشور را با صدور دستورات ویژه قضایی به دام انداخت که بررسی‌های مقدماتی از نقل و انتقال ۶۵۶ کیلوگرم زعفران تقلبی به پایتخت و دیگر شهرهای ایران حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسینی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: از آن جایی که واردات زعفران‌های تقلبی از خارج کشور،امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌انداخت و ضربه‌ای به نظام اقتصادی کشور می‌زد، بنابراین این پرونده در شعبه ۴۰۱ دادسرای مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و رصدهای اطلاعاتی ادامه یافت تا این که مشخص شد اعضای این باند مافیایی، زعفران‌های تقلبی را از دو کشور خارجی و از طریق دریای خلیج فارس وارد کشور می‌کنند و سپس با بسته‌های پستی و از طریق حمل و نقل هوایی در دیگر شهرهای مهم کشور به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری اولین سرنخ‌ها را از بخش باربری فرودگاه مشهد آغاز کردیم تا این که در انبار یکی از شرکت‌های باربری ۱۰ کیلوگرم زعفران تقلبی در حالی کشف شد که قرار بود در مشهد به یکی از خریداران اصلی زعفران تحویل داده شود.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: با دستگیری «م-ر» و اعترافات وی در مراحل بازجویی، این ماجرا شکل گسترده تری به خود گرفت و مشخص شد که اعضای این باند در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، قشم، عسلویه به صورت یک شبکه مافیایی عمل می‌کنند،در نهایت کارآگاهان با همکاری عامل دستگیر شده این شبکه موفق شدند وی را به فرودگاه بکشانند و بدین ترتیب با دستگیری عضو دیگر این شبکه، مقدار ۱۱ کیلوگرم زعفران تقلبی دیگر از صندوق عقب خودروی وی کشف شد.

گفتنی است: درحالی که برخی از رستوران‌ها و کارخانجات، خریداران اصلی زعفران‌های تقلبی به قیمت‌های بسیار پایینی هستند چرا که این زعفران‌های تقلبی با قیمت ۷۰۰ هزار تومان وارد کشور می‌شود و در نهایت به بهای یک میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد و خریداران این زعفران‌ها را که ریشه الیاف و پلاستیک هستند با مواد شیمیایی رنگ آمیزی می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: واردات زعفران تقلبی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند