Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@18:28:49 GMT

سپاه مسئول برخورد با قاچاقچیان دریایی شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۴۲۹

وزیر کشور گفت: اخیرا مجوزی به سپاه داده شده تا در مناطق دریایی با قاچاق کالا مبارزه کنند. در جلسه امروز، سپاه گزارشی را ارائه داد که با همکاری ارتش و نیروی انتظامی و از طریق ستاد کل فرماندهی هماهنگی‌های لازم انجام شده است و از هفته آینده برنامه‌های تهیه شده اجرا خواهد شد. ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت و تدابیر در خصوص کنترل قاچاق کالا به ویژه کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اخبار و شایعات مطرح شده در حوزه قاچاق کالاهای اساسی به ویژه گوشت و دام، امروز جلسه‌ای با حضور استانداران مناطق مرزی کشور، نیروی انتظامی، سپاه، ستاد کل، جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، دادستانی و تعزیزات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‌که مناطق مرزی کشور گزارشات اولیه را در حوزه قاچاق دام ارائه دادند، افزود: براساس این گزارشات در مناطق شرقی کشور اصلا قاچاق دام نداریم. در غرب کشور نیز در شرایط کنونی با توجه به برودت هوا از جمله در کردستان رقم قاچاق دام بسیار پایین بوده است.

وزیر کشور با بیان این مطلب که مقرر شده با توجه به دستورالعمل جدید ابلاغ شده از سوی رییس جمهور، کنترل جدی روی حرکت دام‌ها از استان‌ها به طرف مرزها داشته باشیم،  اضفه کرد:‌حرکت دام‌ها از استان‌ها به طرف مرزها باید با اجازه دامپزشکی صورت گیرد. همچنین در مناطق مرزی باید از ورود دام تا شعاعی خاص جلوگیری شود. ایست بازرسی‌ها تقویت و مقرر شده که با افزایش نیرو، جلوی قاچاق دام گرفته شود. همه تلاش‌ها بر آن است که از کلیه ظرفیت‌ها به منظور کنترل قاچاق استفاده شود.

رحمانی‌فضلی گفت:  اخیرا مجوزی به سپاه داده شده تا در مناطق دریایی با قاچاق کالا مبارزه کنند. در جلسه امروز، سپاه گزارشی را ارائه داد که با همکاری ارتش و نیروی انتظامی و از طریق ستاد کل فرماندهی هماهنگی‌های لازم انجام شده است و از هفته آینده برنامه‌های تهیه شده اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد موضوع قاچاق کالاهای اساسی به ویژه قاچاق دام را کنترل بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز در مورد بحث توزیع نهاده‌ها و کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی گزارشی ارائه شد. بر مبنای این گزارش‌ها ورودی و ذخائر نهاده‌ها در شرایط خوبی قرار دارد.

وزیر کشور گفت: در توزیع گوشت مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه در شرایط حاضر جامعه هدف شناسایی شده تا گوشت 4200 تومانی فقط به این گروه برسد. آزادسازی واردات گوشت انجام شده و حتی عوارض واردات گوشت با ارز نیمایی به صفر رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با افزایش واردات گوشت، اصلاح نظام توزیع و همچنین کنترل شدید قاچاق بتوانیم قیمت‌ها را متعادل‌سازی کنیم. مسئولیت این کار را ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عهده‌دار شده است. در همین راستا کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل شده تا به طور روزانه موضوع قاچاق گوشت را رصد کرده و به طور هفتگی به دولت گزارش دهد. منبع: تسنیم برچسب ها: وزیر کشور ، سپاه ، قاچاقچیان دریایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر کشور سپاه قاچاقچیان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه ماموران انتظامی رودان قاچاقچیان در انتقال ۳۸۴ کیلو تریاک ناکام ماندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت‌زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی 384 کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

وی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق در 48 گذشته به ارزش 20 میلیارد ریال در استان خبر داد.

جاویدان عنوان کرد: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا وارز و حین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل: 3 هزار و 114 دست انواع البسه، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، یک دستگاه موتور قایق، 130 عدد انواع لوازم آرایشی، 192 جفت کفش، 665 دستگاه سیگار الکترونیک، 44 کارتن انواع محصولات کشاورزی، 650 عدد انواع آبمیوه خارجی، 7 دستگاه تلویزیون led و غیره فاقد مدارک است.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این راستا 12 خودرو شوتی توقیف و 10 متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، یادآورشد: حسب اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 20 میلیارد ریال است که کلیه کالاهای مکشوفه تحویل انبار سازمان اموال تملیکی استان شد.

جاویدان تأکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به‌کار بسته، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان