Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم با حضور در برنامه «فرمول یک» در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: رسانه ملی سازمان بزرگی است و سیما رکن این رسانه بزرگ است، با هزاران همکار و متخصص که در کار کردن برای مردم شبانه روز و تابستان و زمستان برای آنها فرقی ندارد و در این کارزار این را می‌دانند که حق مخاطب است که بگوید کار آن‌ها را پسندیده‌است یا خیر؛ پس چنین دستگاهی همواره باید بروز باشد، چون رقبای جدی در دنیا دارد و جشنواره ابزار روزآمدی و کارآمدی رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: بعد از وقفه‌ای چند ساله با تدبیر آقای میرباقری معاون محترم سیما و تایید ریاست سازمان، جشنواره را سال گذشته برگزار کردیم. در جشنواره پنجم جام جم اکنون به آستانه یادگیری و یاد دهی رسانه‌ای نزدیک می شویم.

مسعود احمدی افزادی با اشاره به بخش‌های مختلف دوره قبل جشنواره گفت: ما در جشنواره سال گذشته ۴ بخش سریال، مسابقات، مستند و پویانمایی داشتیم. امسال نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تجربه عظیمی در رسانه ملی به دست آوردیم که امکان چشم پوشی از این تجربیات نبود.

وی افزود:دور جدید سریال سازی را آغاز کردیم و سریال‌هایی که در مدار تولید و پخش آمده اند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته‌اند. در این مسیر سریال‌های فاخر الف. مثل «سلمان فارسی» و «حضرت موسی» هم در آینده خواهیم داشت.

دبیر پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم در واکنش به نقد‌هایی که پیرامون برخی برنامه‌ها در جشنواره می‌شود، بیان کرد: طبیعتا در هر کاری نقد و انتقاد وجود دارد، اما مهم این است که با تشکر از منتقدان از این انتقادات یاد بگیریم، بزرگ‌تر شویم و کیفیت کارمان را بهتر کنیم.

وی در ادامه گفت: مستند‌های صداوسیما بی‌نظیر است و ایران به قدری ظرفیت دارد که اگر دوربین‌های ما شبانه روز روشن باشد باز هم جا برای کار دارد. در زمینه پویانمایی هم حرف‌های جدی برای گفتن داریم. در این دوره برنامه‌های ترکیبی اضافه شده است و حجم عظیمی از برنامه سازان بی ادعا در بخش‌های خانوادگی، سلامت محور، قرآنی، ورزشی، اجتماعی و کودک و نوجوان و... فرصتی برای رقابت صمیمانه دارند.

احمدی افزادی ادامه داد: بخش اضافه شده دیگر به جشنواره برای کسانی است که مخاطب صدایشان را زیاد شنیده، اما هیچ وقت آن‌ها را ندیده است. صداپیشگانی که با آن‌ها بزرگ شده ایم و خاطره بازی کرده ایم و برای اولین بار در جشنواره از آن‌ها تقدیر می‌شود. امسال روی موضوع برنامه‌های ویژه ۴۰ سال انقلاب و انتخاب مردمی نیز تمرکز داشته ایم.

وی در ادامه درباره بخش مردمی اظهار داشت: در بخش مردمی، داوران مردم هستند و هرجا مردم بی‌واسطه وارد می‌شوند، جذاب‌تر خواهد بود.

احمدی افزادی با اشاره به مرحله نهایی بخش مردمی گفت: از ۲۴ بهمن به طور جدی رقابت در بخش مردمی آغاز شده است و پایان مرحله مقدماتی جمعه سوم اسفند خواهد بود که از هر گروه ۶ نفر صعود خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج مقدماتی، از شنبه در هر بخش ۶ انتخاب خواهیم داشت. در مرحله بعدی فرصت بهتری برای شناخت وجود دارد، چون از ۲۰ کاندیدا به ۶ نامزد می‌رسیم. در مرحله دوم رقابت نو می‌شود و شش برگزیده باید یک بار دیگر در معرض نظر مخاطبان قرار بگیرند.

احمدی افزادی در خصوص طراحی سرو زرین جشنواره بیان کرد: سرو زرین جشنواره در حال طراحی است و هنرمندان خوب صنایع دستی اصفهان مشغول طراحی تندیس جشنواره هستند تا ما بتوانیم با کمترین هزینه و بهترین کیفیت آن را طراحی کنیم و به زودی از این تندیس رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در نه کمیسیون تخصصی آثار، دو مرحله ارزیابی داریم که تنها در مرحله اول نزدیک به هزار اثر از شبکه‌ها به کمیسیون‌های داوری رسیده و در نهایت ۶۳۷ اثر در کمیسیون‌ها داوری شده اند.

احمدی افزادی گفت: در حوزه داوران، هنرمندان بزرگی در عرصه‌های مختلف داریم که افتخار این آب و خاک هستند. تعارفی در داوری  ندارند و بسیار جدی و دقیق آثار را بررسی می‌کنند تا آثار و افراد برتر را معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • رونمایی از تندیس رویداد جایزه استاد مویدی
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک