Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:05:40 GMT

سامانه جامع روابط کار خدمات رسانی را تسهیل می کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۶۱۴

سامانه جامع روابط کار خدمات رسانی را تسهیل می کند

اراک - ایرنا - معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع روابط کار با هدف ارایه خدمات غیرحضوری به کارگران و کارفرمایان امور را تسهیل می کند.

به گزارش ایرنا، «حاتم شاه کرمی» روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل ازکارگران، کارفرمایان، گروه های کارو واحدهای نمونه استان مرکزی در اراک، افزود: سامانه جامع روابط کاردر سه ماه آتی با هدف شفافیت و سلامت کار در کشور فعال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کارگران و کارفرمایان یک بار در پیشخوان دولت به این سامانه وارد شده و تعیین هویت می شوند و پس از آن نیازی به مراجعه حضوری به شعب تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.
معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: 13 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی برای تقویت فعالیت ها در کشور ایجاد شده و فعالیت 254 تشکل در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنایع کشور ناچیز است که باید در این خصوص اهتمام جدی صورت گیرد.
شاه کرمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم شده و نمی توان برای آن از قوانین و دستورالعمل ها در شرایط عادی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: کارگروه رفع موانع تولید به طور جدی به دنبال رفع مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت در استان ها است زیرا حفظ تولید و اشتغال پایدار از اولویت این کارگروه است.
معاون تنظیم روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اختیارات خاصی باید به این کارگروه داده شود تا نسبت به مسئولیتی که برعهده دارد قدرت اجرایی پیدا کند و برای افزایش توان اجرایی این کارگروه نیاز است مصوباتی به تصویب برسد.
مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است که 42 میلیون نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
«مهربانو شریعتمداری» افزود: سه میلیون و 700 هزار نفر هر ماه 60 هزار میلیارد ریال مستمری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: 300 واحد درمانی تامین اجتماعی در کشور خدمات 18 گانه به مراجعان ارایه می کنند.
مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران سختکوش با وجود تحریم ها چراغ صنعت کشور را روشن نگه داشته اند که این مهم وظیفه تلاشگران خدماتی در تامین اجتماعی را دوچندان می کند.
شریعتمداری افزود: سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند در حد توان و مقدورات بهترین خدمات را در حوزه درمان و بیمه به گروه های مخاطب ارایه کند.
وی اظهارداشت: معاونت فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی با هدف برقراری ارتباط با تشکل های کارگری و کارفرمایی و آشنایی مخاطبان با قوانین ایجاد شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مشکلات زنجیروار به هم متصل هستند و رفع موانع در همه بخش ها به تعامل و همکاری مدیران شامل نمایندگان، مدیران اجرایی، کارگران و کارفرمایان نیاز دارد.
«بهروز اکرمی» افزود: نسخه های قدیمی رفع مشکلات جوابگو بیماری های فعلی جامعه نیست بنابراین لازم است با انسجام و هم افزایی برای کاهش و رفع مشکلات اهتمام جدی داشت.
وی اظهار داشت: کشتی جمعیت 80 میلیونی ایران در امواج متلاطم است و برای گذر از این شرایط باید راهکار مدبرانه داشت.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ واحدهای صنعتی و تولیدی در شرایط سخت اقتصادی از افتخارات کارفرمایان موفق است.
«علی ابراهیمی» افزود: پیشنهادات مجلس و دولت برای رفع موانع اقتصادی با شرایط فعلی همخوانی ندارد و این مهم از اشکالات اساسی به شمار می رود که باید راهکار مطلوبی برای آن اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: تخصیص 14 میلیارد دلار به چند قلم کالای اساسی مشکل را حل نمی کند و کاهش ارزش پول ملی به کاهش توان خرید مردم آسیب جدی وارد ساخته و آن را به یک سوم تقلیل داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طبق ماده 195 وزارت کار مکلف است هرسال از کارگران تجلیل کند و برای کاهش هزینه ها سه همایش تجمیع شده است.
«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: جامعه کارگری در شرایط کنونی در صحنه تولید حضور دارند و با توجه به مشکلات اقتصادی که بر دوش کارگران است، شایسته تقدیر هستند.
وی اظهار داشت: در این رقابت 331 نفر انفرادی و کارگری شامل 232 کارگری، 26 گروه کاری و 11 واحد کاری در انتخاب برتر استان شرکت کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: پنج نفر کارگر نمونه استانی، 6 گروه در قالب 12 کارگر و یک واحد نمونه کاری برگزیده شدند.
آبایی افزود: 96 نفر نیز برای کارآفرینی در استان ثبت نام شدند که با داوری به 15 نفر و در نهایت، هفت نفر کار آفرین برتر استان معرفی شدند.
وی اظهار داشت: سه همایش تجلیل از کارگران استان شامل گروه های کاری واحدهای نمونه، کارآفرین برتر و کارآفرینان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با هدف صرفه جویی در هزینه و فرصت به یک هماش کاهش کاهش یافت.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاون كار و رفاه سامانه جامع روابط كار اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز

سخنگوی اورژانس خوزستان گفت: طی تماس و درخواست امداد تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو (پراید وپژوپارس ونیسان و ۲ کامیون و خودرو ایسوزو و نیسان دو کابینه) در محور مواصلاتی شوش به اهواز در صبح بارانی اعلام شد که موجب اعزام دو تیم عملیاتی تخصصی اورژانس شهرستان شوش شد.

عارف اصل شرهانی می گوید: ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به همراه تیم عملیاتی تخصصی اورژانس جاده‌ای شهرستان شوش به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از بررسی کلیه افراد درگیر در این حادثه ۳ مصدوم آقا با سنین ۳۹-۳۶-۳۶ ساله در محل شناسایی شده و درمان‌های حیاتی و اولیه در محل برای مصدومین صورت گرفت، خوشبختانه هیچ یک از مصدومین به بیمارستان انتقال نیافتند، و یک دستگاه آمبولانس تا اتمام عملیات امدادرسانی و پاکسازی مسیر در محل حادثه مستقر گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران