Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:33:52 GMT

لرستان|کشت محصولات گلخانه‌ای در کوهدشت توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۶۶۸۱

لرستان|کشت محصولات گلخانه‌ای در کوهدشت توسعه یابد

وزیر جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت محصولات گلخانه‌ای در کوهدشت توسعه یابد گفت: منابع طرح‌های آبخیرداری را در اختیار داریم. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، سید محمود حجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در راستای منابع آبی اظهار داشت: متأسفانه از این ظرفیت خدادادی درزمینهٔ مهار آب و تغذیه سفره زیرزمینی آن‌طور که باید به این موضوع پرداخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای انتقال آب طرح‌هایی در دست اجرا است؛ یکی از طرح‌های که به نظر می‌رسد فوق‌العاده می‌تواند مؤثر باشد آبخیزداری بوده که با توجه به مصوباتی که دولت، مجلس و عنایت مقام معظم به این موضوع دارند، منابع در اختیار ما قرار دادند و این کار بهترین کاری است که می‌توانیم از تخریب و خسارت‌های سیلاب جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سه سال گذشته در شهر کوهدشت به خاطر حوزه آبریز این منطقه و به دلیل عدم کنترل سیل، در  شهر کوهدشت سیلاب خسارت ایجاد کرد و سه نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

هشدار به کشاورزان و گلخانه داران کهگیلویه و بویراحمد؛ مواظب سرمازدگی باشید300میلیون دلار از صادرات محصولات گلخانه‌ای عاید کشور می‌شودگشایش روزنه صادرات محصولات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری به ترکیه

وی بیان کرد: بحث آبخیزداری می‌تواند از این تخریب‌ها جلوگیری و خاک را حفظ کند و در منطقه و دشت بیلان منفی نداشته باشیم، مشکلات پایین افتادن سطح ایستایی آب و فرونشست‌ها را کاهش دهیم و از طرفی سبب پوشش گیاهی شود.

حجتی تصریح کرد: انتقال آب نیز در دستور کار وزارت نیرو بوده که امیدواریم بحث تنگ معشوره که مقدمات کار فراهم‌شده، منابع آبی این سد نیز تأمین و وارد دشت شود.

وی در راستای ایجاد گلخانه‌ها تصریح کرد: با توجه به اقلیم معتدل، ظرفیت نیروی انسانی خوب و اقلیم سازگار، سایت گلخانه‌ای می‌تواند یک کار ترویجی و آموزشی برای اهالی منطقه باشد همچنین تولید اشتغال را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم بحث گلخانه‌ها را در این منطقه توسعه دهیم و همچنین افزایش بخش دام‌پروری را داشته باشیم و بتوانیم کشاورزی مدرنی را ایجاد و تأمین علوفه کنیم، همچنین دام را از حالت سنتی و به‌صورت بسته و نیم‌بسته داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

کد خبر 6089371

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی