Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@18:22:11 GMT

جزییات دیدار لاریجانی بارئیس‌جمهورچین

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۱۴۰

رئیس جمهور چین اعلام کرد به رغم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط نزدیک ایران و چین تغییری نخواهد داشت. ناطقان: به نقل از رویترز، شی‌جین پینگ رئیس‌جمهور چین در آستانه دیدار پکن با مقامات عربستان اعلام کرد: خواسته چین برای روابط نزدیک با ایران همواره تداوم خواهد داشت. رئیس‌جمهور این سخنان را روز گذشته خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس در چین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چین به صورت سنتی نقش کمتری در این تنش‌های خاورمیانه و یا دیپلماسی این منطقه داشته است، در حالی که این کشور به نفت این منطقه وابسته است و ایران به عنوان چهارمین کشور تأمین‌کننده نفت این کشور در سال گذشته بود، با این حال چین معمولا تلاش کرده تا منافع خود را در منطقه به ویژه در کشورهای منطقه عرب تأمین کند.

سلمان پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۷ از پکن دیدار داشت و قرار است امروز محمدبن سلمان ولیعهد عربستان برای دیدار دو روزه به چین سفر کند.

دیدار رئیس مجلس ایران با شی جی پینگ رئیس جمهور چین روز چهارشنبه انجام شد.

در این دیدار رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که دو کشور سابقه روابط دوستانه طولانی‌مدتی دارند و مهم نیست که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی چگونه باشد، اما چین یک رابطه دوستانه با ایران دارد و تلاش خواهد کرد که مسائل را حل کند و روابط خود را با ایران بهبود بخشد و روابط با ایران هم همچنان بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

شی جین پینگ همچنین گفت که چین و ایران باید اعتماد دوجانبه خود را عمیق‌تر کنند و به حمایت و پشتیبانی از یکدیگر در جهت تأمین منافع دو کشور تلاش کنند.

رئیس جمهور چین اعلام کرد که ما همچنان از ایران حمایت می‌کنیم که نقش سازنده‌ای در صلح و پایداری منطقه داشته باشد و همچنان به دنبال این هستیم که روابط و همکاری خود را درباره مسائل منطقه با ایران محکم‌تر کنیم.

در پکن به همراه آقای لاریجانی، وزیر نفت و وزیر امور خارجه حضور داشتند و آنها هم با همتایان چینی دیدار کردند.
منبع: فارس برچسب ها: لاریجانی ، رئیس جمهورچین ، دیدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لاریجانی رئیس جمهورچین دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف